Hail of Bullets - ...Of Frost and War (2008)

Label: Metal Blade

1. Before the Storm (Barbarossa) (1:59)
  2. Ordered Eastward (4:42)
  3. The Lake Ladoga Massacre (4:45)
  4. General Winter (5:52)
  5. Advancing Once More (5:07)
  6. Red Wolves of Stalin (5:06)
  7. Nachthexen (4:25)
  8. The Crucial Offensive (4:21)
  9. Stalingrad (5:03)
  10. Insanity Commands (4:41)
  11. Inferno at the Carpathian Mountains (4:58)
  12. Berlin (6:32)
avatar van De Ulk
Eén van de beste platen van Nederlandse bodem ooit!

avatar van Alarum
Dit is Old School Death ten top!

avatar van paulisdik
Eindelijk weer een plaat met Martin van Drunen (Pestilence) als zanger,
en meteen ook naar mijn mening 1 van de beste Metalplaten van de laatste jaren van nederlandse bodem. 4,5*

avatar van MuchTheSame
Hier houd ik wel van : Back To Basic ..

Lekker, weer een ouderwetse bruut Death Metal plaat

Een parel, 4,5 *

avatar van vin13
Martin rules, degelijke metal plaat met interessante invalshoek, de oorlog van de Russen tegen de Duitsers in WO 2. Onheilspellend sfeertje waarvan je de beelden in je hoofd voorbij laat schieten. Pak anders de filmklassieker Stalingrad erbij.

avatar van notsub
Een muur van Death Metal gweld met een vette productie. Helaas is het zo dat ik een beetje afwissleing wel mis. Er wordt wel eens een tempootje lager geschakeld, maar het dominerende gitaargeluid biedt weinig variatie. Deze CD is meer wat voor de echte liefhebbers van het genre. Af en toe krijg ik wel een Deathh-revisited gevoel en dat waardeer ik wel weer. Het goed dat er in Nederland nog van dit soort CD's gemaakt worden.

avatar van andnino
Ik begin met een 4*. Het kan echter nog alle (beide) kanten op, ervan afhangend of het groeit of gaat vervelen.

Eén van de beste Death Metal albums van Nederlandse bodem.

Eindelijk weer eens een Cd in Old School Death Metal style, geen moeilijke solo’s, breaks etc.

Na het intro knalt gelijk Ordered Eastward je speakers uit, de toon is gezet, en wat volgt is 58 minuten Bolt Thrower achtige Metal.
Met als hoogte punten de tracks: Inferno At The Carpathian Mountains, en Berlin.

Is het origineel?, Nee, maar het klinkt zo vet, dat het net lijkt alsof de tank in het intro je huiskamer komt binnen denderen.

Goed death metal album. Beetje variatie kan 't album wel gebruiken, though. De vocals van Martin Van Drunen klinken soms een beetje irritant, maar je moet er aan wennen, I guess.

Aangeraad voor old school death metal fans!

avatar van dirkje25
Relaxte plaat! Oldschool maar klinkt niet verouderd *4,0

avatar van Blood Duster
Eigenlijk was ik ook totaal verrast van deze cd. Origineel is anders, maar voor de rest klopt gewoon alles aan deze cd. De muziek de produktie, de sfeer alles gewoon........

avatar van Metalhead99
Nog steeds niet in mijn bezit tot mijn schaamte, maar ik heb hem kunnen lenen van een vriend van me. Dit is Death Metal zoals het zou moeten klinken!

avatar van Edwynn
De heren van Bolt Thrower zullen zich wel achter de oren gekrabt hebben, bij het horen van Of Frost And War. En maar balen dat ze van Drunen nooit een echte kans hebben gegeven.
Het ultieme oorlogsconcept voor een death metalplaat krijgt zodoende in de vorm van dit debuut van Hail Of Bullets gestalte.

De plaat bevat dreigende, lome oldschool death metal die wel veel weg heeft van Asphyx. Dat doet er niet toe. De songs zijn van grote klasse.
En het is voorzien van een ultravet geluid. Dan Swano is daar verantwoordelijk voor. Hij brult ook nog een paar zinnetjes mee in het openingsnummer.

Mooi voer voor death metalliefhebbers. Hun tweede album is ook uit en staat bovenaan mijn verlanglijst.