Archive - Michel Vaillant (2003)

Label: East West

1. Le Mans (4:52)
  2. Bridge Scene (5:33)
  3. Helicoptere (6:13)
  4. Come to Me 1 (3:14)
  5. Vaillant Theme (3:48)
  6. Nothing (3:23)
  7. Friend (4:26)
  8. Nightmare Scene (3:20)
  9. Leader Theme (3:36)
  10. Nightmare Is Over (4:37)
  11. Vaillant [Acoustic] (1:35)
  12. Night Time (2:11)
  13. Red (1:27)
  14. Come to Me 2 (6:34)
film nooit gezien, maar ik vind de soundtrack in ieder geval zeer sterk. had nog nooit van hen gehoord, maar ben ze wel beginnen te appreciëren. het eerste nummer geeft de toon meteen aan.
***1/2

avatar van meyer
Alweer een mooie ontdekking van het "allombekende" Archive!
Dit album is weer erg sfeervol door de emotie op de juiste plaats te leggen gecombineerd met prachtige elektronische en akoestische klanken. Het deed me soms erg denken aan Amnesiac en Kid A van het "onbekende" Radiohead, soms hoor ik Thom Yorke's stem zo op deze muziek passen!
Misschien haalt het net niet het hoge niveau van de andere Archive-albums omdat er hier niet echt een nummer uitspringt, maar het is dan ook een soundtrack voor een film, en met dit in het achterhoofd kan ik niet anders dan hier 4 sterretjes naar gooien

avatar van Michiel Cohen
Fraaie soundtrack die de film goed ondersteund. Heb de dvd indertijd gekocht vanwege de soundtrack.
Michel Vaillant - The speed only - Helicopter Scene - YouTube
Please ID this from the movie "Michel Vaillant" - YouTube