Jong...Snel...Wild 2 (1992)

9. 2 Unlimited - The Magic Friend
  10. Co.Ro - Because the Night

met Taleesa

11. Black Machine - Funky, Funky People
  12. Beckie Bell - I'll Never Know
  13. L.A. Style - I'm Raving
  14. Captain Hollywood Project - More and More
  15. Interactive - Dildo
  16. Carol Bailey - Understand Me
  17. The Shamen - Ebeneezer Goode
  18. Ambassadors of Funk - Super Mario Land

met M.C. Mario

avatar van musicfriek
Dit album heb ik ooit eens gehad. Verloren tijdens verhuizing. Staan wel een aantal sterke tracks tussen:

5. Ik weet niet wie er nou eerder was: L.A. Style - I'm Raving of deze. Nummers lijken behoorlijk op elkaar, maar ga ervan uit dat N.U.K.E. eerder was. Heerlijke beats en het blijft een goed nummer.

6. Dit is en blijft gewoon een hele gave song. Vooral het intro en dan die zware bass erin, geweldig!

7. Eigenlijk ontzettend fout, maar het swingde enorm de pan uit. Van Belgische makelij dacht ik.

10. Vrij foute cover die je zo meebrulde, maar vind dat nummer nu echt helemaal niks meer. Ontgroeid zal ik maar zeggen

15. Tja, toen gefronste wenkbrauwen, maar dansen kon je hier wel op. Vind het nu vooral erg leeg klinken.

17. Toen erg populair, maar als ik de nummers van The Shamen nu allemaal terug hoor, dan is het wel erg 90's allemaal..

avatar van tnf
tnf
Ik heb zelf delen 2, 3 en 4. Allen een paar jaar terug uit tweedehands-bakken getrokken, ondanks behoorlijke overlap met diverse andere cd's die ik al had. Ze zijn niet hoogstaand maar ze hebben gewoon iets leuks over zich. Het eenvoudige twee kleuren-artwork van die cd's spreekt me ook wel aan.

Deze editie mistte nog op deze site, dus heb ik hem er alsnog bij gezet.

6. House of Pain - Jump Around

Een van m'n all time favorites. Zie mijn voorganger voor een goede omschrijving.

7. Def Dames Dope (D.D.D.) - It's Okay, Allright

Dit komt uit de koker van de 2 Unlimited-producers, en dat is te horen ook. Inderdaad Belgisch. Eigenlijk is het een vreselijk nummer en toch tovert het een glimlach op m'n gezicht. Een guilty pleasure-ding, dus.

8. Aly-Us - Follow Me

Het is hier en daar behoorlijk vals gezongen en gek genoeg stoort me dat in dit nummer niet eens. Mooi nummer.

9. 2 Unlimited - The Magic Friend

Staat op deze cd in een versie met aanzienlijk minder vocalen dan de radio-versie. Zowel in deze als in de radio-versie een van de weinige 2 Unlimited-tracks die door de jaren heen nog overeind is gebleven voor mij. Reden: een weliswaar e-nórm kazig maar tegelijkertijd aanstekelijk en origineel muziekje. Weer een guilty pleasure-ding; zie ook track 7. Grappig dat het dezelfde producers zijn.

13. L.A. Style - I'm Raving

En daar hebben we guilty pleasure nummer drie. Ik weet best dat het amper fouter kan dan dit, maar het hééft iets. Een bepaald soort energie.

15. Interactive - Dildo

Wat vond ik dit leuk toen ik 11/12 was. En geen flauw idee wat een dildo nou eigenlijk precies was...

18. Ambassadors of Funk - Super Mario Land
met M.C. Mario

Dit is eigenlijk zó erg dat het weer leuk wordt. Je moet het echt eens gehoord hebben. De titel geeft een beetje aan hoe het klinkt, en laten we het verder maar onder 'hiphouse' scharen (ookal had niemand het in 1992 meer over dat genre).