Mayhem - Wolf's Lair Abyss (1998)

Noorwegen
Label: Candlelight

1. The Vortex Void of Inhumanity (2:21)
  2. I Am Thy Labyrinth (5:26)
  3. Fall of Seraphs (6:03)
  4. Ancient Skin (5:29)
  5. Symbols of Bloodswords (5:24)
Voor mij is dit het beste album van de 'nieuwe' Mayhem. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de ouwe 'The True Mayhem' maar ook het nieuwere werk heeft z'n charmes en kan ik gerust waarderen. Een kort album gevuld met fantastische nummers.

godlydevil7
ik vind de opening en het tweede nr. nogal zwakjes, Fall of Seraphs is dan weer wel goed, ancient skin wat minder en Symbols of bloodswords is briljant

verder ben ik benieuwd naar de rest, moet zeggen dat ik Deathcrush en De Mystiriis Dom Sathanas toch beter vind

avatar van Eddie
Ik vind de nieuwe Mayhem juist vele malen beter dan het oudere werk, hoewel ik bij het nieuwe werk wel een beetje de satanische spirit mis, maar het nieuwe werk zit veel vernuftiger in elkaar. ik ken van de maar een paar nummers maar die vind ik dan wel weer erg sterk zal hem eens in zijn geheel gaan checken

avatar van henk_loos
Sterke plaat, dit is het beste wat Mayhem ooit met Maniac heeft gedaan. Er staat geen zwak nummer op, maar Symbols of Bloodswords is toch wel mn favoriet. Voor mij een absolute klapper!

avatar van Mortalis
..Nog nooit iets van gehoord, Als ik dit lees ga ik er zeker maar eens naar luisteren!

avatar van mayhemblik
Elke keer is mijn huis weer wat minder waard als ik dit album heb gedraaid.

WAT EEN DRUMMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Edwynn
Beenhard, woest, duister en gemeen. Dat zijn de woorden die mij te binnenschieten bij deze ep. De terugkeer van de meest beruchte band uit het hoge noorden zonder zijn oprichter mocht er zijn. Maniac toont zich een veelzijdig vocalist. Bezwerende declamaties op Fall Of Seraphs of Symbols Of Bloodswords en een gruwelijke kotsgolf op het onderhuids spannende Ancient Skin. Deze koers werd snel weer losgelaten, maar deze paar nummers zijn van grote klasse.