The Fratellis - Here We Stand (2008)

Label: Island

1. My Friend John (3:02)
  2. A Heady Tale (4:52)
  3. Shameless (3:56)
  4. Look Out Sunshine! (3:53)
  5. Stragglers Moon (4:31)
  6. Mistress Mabel (4:27)
  7. Baby Doll (4:42)
  8. Tell Me a Lie (3:58)
  9. Acid Jazz Singer (4:21)
  10. Lupe Brown (5:26)
  11. Milk and Money (4:45)
Wat is A Heady Tale toch een leuk nummer! word er zowaar vrolijk van!

avatar van melis333
kaztor schreef:

Ik denk gewoon dat de koppen zijn gevallen.
Deze band, Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand vond ik aanvankelijk wel geinig, maar ze hebben nooit dat niveau weten te ontstijgen, dus zijn ze nu eigenlijk uitgespeeld. Maar andere bands als Editors, Interpol en Arctic Monkeys zijn m.i. talentvoller en ontstijgen volgens mij dan ook de golf als blijvertjes.

Ik denk juist dat we The Fratellis over 10 jaar nog steeds kennen hoor. Alleen niet zo goed meer als nu.

avatar van B_B
B_B
Tja het tempo ligt wat lager en de nummers zijn ook een stuk minder catchy en vaak wat te lang. Gaat snel vervelen ook.

avatar van arwenevenstar
Ik vind "here we stand toch een stuk zwakker album. Het was eerlijkgezegd een beetje een tereurstelling na Costello Music. Toch blijft het aardige muziek.

ik heb dit album laatst weer eens uit de kast gehaald, blijkt toch een stuk mooier dan ik me herinnerde! Tijd om m'n mening bij te stellen dus: anders dan Costello Music, maar zeker niet minder mooi!

avatar van Snakeskin
zoveel slechter als de voorganger is deze plaat niet, tenminste dat vind ik. Het is wel schrijnend te zien hoe vluchtig de muziek van de Fratellis is omdat bij deze plaat de belangstelling bijna geheel verdampt is. Dit is niet met elkaar in verhouding. The Fratellis lijken eerder een flirt dan een band die serieus aan de weg timmert die zij probeert te zijn.

Joy
melis333 schreef:

and i quote...;)

avatar van SOAD
Ja als de band die in 2010 uit elkaar ging.

avatar van Rizz
Saai album. Begint erg sterk met My Friend John, maar kakt eigenlijk wel erg snel in. Milk and Money is dan wel weer leuk.

avatar van Sandow
SOAD schreef:
Ja als de band die in 2010 uit elkaar ging.

Nope, dat is alweer ontkend. Ze bevinden zich eerder in een zogenaamde 'hiatus'.