Basil Poledouris - Free Willy 2: The Adventure Home (1995)

Score
Label: Epic

1. Childhood (4:30)

met Michael Jackson

2. Forever Young (4:27)

met Rebbie Jackson

3. Sometimes Dancin' (4:33)

met Brownstone

4. What Will It Take (5:17)

met 3T

5. Bye for the Two of Us (4:48)

met Exposé

6. Forever Young (5:06)

met The Pretenders

7. Lou's Blues (3:17)

met Nathan Cavaleri Band

8. Main Titles (3:32)
  9. Whale Swim (3:20)
  10. Reunion (3:41)
  11. Childhood [Instrumental] (4:27)
neo
Reunion is de geperfectioneerde uitwerking van het emotionele thema, hier met de violen en het koper die zo ontzettend mooi de verhouding tussen mens, zee en orca's weergeeft. De op en neergaande golven lopen eigenlijk zowat synchroon met de opgetogen violen en koper elementen.Dit neemt niet weg dat Poledouris in herhaling valt, maar toch het niveau weet te vinden van de vorige. 5 sterren

Vind het thema klein beetje minder dan het vorige, en valt idd in herhaling, wat eigenlijk wel normaal is, kunnen de mensen die 1 gezien hebben, de muziek herkennen, dan herinneren ze zich de film ook.
Mooi gedan Basil

avatar van JohnWilliams
Zoals gewoonlijk is het betere thema altijd te vinden in de eerdere films. Kortom: bij een vervolgfilm is de muziek altijd prachtig maar net iets minder dan de 1e film. Heb ik ook zo ervaren bij deze Score. Net iets minder dan de eerste Score (Free Willy). Free Willy 2 heeft wel weer een prachtige uitwerking (zoals neo al eerder zei) maar ik blijf Deel 1 toch stukken beter vinden. Het rare is alleen dat als er nog een vervolg komt (Deel 3) het meestal slecht is! Maar bij Free Willy heb ik dat toch echt anders ervaren.....

Toch een stuk minder dan de 1ste score. 8 tot en met 10 zijn de mooiste nummers.