My Dying Bride - An Ode to Woe (2008)

Label: Peaceville

1. To Remain Tombless (7:43)
  2. My Hope, the Destroyer (5:45)
  3. For You (6:41)
  4. The Blue Lotus (6:33)
  5. Like Gods of the Sun (5:21)
  6. Catherine Blake (6:18)
  7. The Cry of Mankind (6:07)
  8. The Whore, the Cook & the Mother (5:42)
  9. Thy Raven Wings (5:22)
  10. The Snow in My Hand (7:09)
  11. She Is the Dark (7:59)
  12. The Dreadful Hours (7:27)
avatar van Snappy
Vanmiddag besteld! Reuze benieuwd. Ik heb zelf dit prachtige concert mogen bijwonen! Overigens het concert ook te bekijken via www.fabchannel.com.

avatar van Darkzone
Ik heb gisteren deze schitterende cd/dvd-set binnengekregen. Schitterend vormgegeven! Al mis ik wel foto's van het optreden en van de concertzaal zelf!

Het optreden begint met To Remain Tombless, maar dit klinkt alsof het een bootleg is, opgenomen door iemand in het publiek. Een valse start, want de rest van het optreden klinkt erg lekker, al moet je het wel in een stereo afspelen om het volle geluid van een concert te ervaren.

Wat ik van de dvd gezien heb, is het een aardige tegenvaller. Fullscreen (we leven in 2008 jongens!!) en erg veel spots, waardoor je eigenlijk geen mooi totaalplaatje krijg van het podiumgebeuren (ik heb ze 1x live gezien en van een decor of podium-act is ook geen sprake eigenlijk. Entertainmentwaarde is nul, maar muzikale en emotionele ervaring is daarentege erg hoog!) of ziet hoe mooi Paradiso is van binnen.
Ze hebben toch niet voor niets Paradiso uitgekozen om dit optreden van april 2007 uit te brengen??

Maar de tracklist is een erg mooie en goede bloemlezing van MDB's oeuvre! Daarom 4,5*

PS: De volgorde van de tracklist klopt niet.

avatar van Sinner
Tracklisting intussen ter corrigeren doorgezet. Heb hem ook in huis en ben er zelf redelijk tevreden mee. Het geluid vind ik zelf wel wat minder dan op hun vorige live cd "Voices Of The Wretched" maar er valt zeker mee te leven. Leuk is dat de tracklisting erg gevarieerd is en er maar drie nummers hiervan al eerder op "Voices..." stonden.

Ook de live dvd valt mij best mee. De band is erg statisch en bij wijlen ronduit saai - maar voor deze prijs (heb er iets van 16 euro voor betaald) is het best mooi meegenomen om de show ook op dvd te hebben.

Niet het "ultieme" live document maar als tussendoortje zeker bij de betere middenmoot.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Ik was zo blij als een kind, toen ik hoorde dat MDB's spectaculaire Paradiso-optreden die ze in 2007 gaven op zowel CD als DVD zou verschenen, en wel als één geheel, voor de prijs van één CD.
Het optreden zelf (waar ik, net zoals Snappy) bij was, vond ik één van de beste optredens die ik gezien had, ondanks hun wat houten- klazerige podium-presentatie.
Dat laatste is dan ook slechts een detail, want de complete setlist is er gewoon één om je vingers bij af te likken, en naarmate het optreden vordert, worden ze steeds beter. Dit is dan ook goed terug te horen en te zien op deze geweldige uitgave die het geduld naar de volgende studioschijf nog wel even weet te verlengen.

avatar van wizard
Deze plaat heb ik de afgelopen dagen weer onder het stof vandaan gehaald, en ontdekt dat het onterecht was dat ik hem een tijdje niet had gedraaid.
Het geluid is goed, niet geweldig, maar de band speelt prima en de setlist is ook ok. Lekker gevarieerd, met aandacht voor al hun albums. Uiteraard zijn er nummers die ik graag op de cd had willen zien, maar die ze waarschijnlijk gewoon niet hebben gespeeld. Maar dat eventerzijde.
Doordat het publiek vrij aanwezig is in de mix, kreeg ik het gevoel alsof ik er zelf bij was in Paradiso. Wat niet zo was, maar wel op een eerder optreden, toen ze volgens mij een vergelijkbare setlist hadden.
De dvd heb ik nog maar 1 of 2 keer bekeken. Omdat mijn tv niet is aangesloten op een goede geluidsinstallatie geef ik de voorkeur aan de cd. Die keren dat ik de dvd keek, was ik snel verveeld door de podiumpresentatie van de dames en heren. Maar goed, een spectaculaire show is dan ook weer niet waarvoor ik naar een MDB-concert zou gaan.
Al met al 4*

avatar van Spock2011
Goed gespeeld, en mooie opnames voor de dvd. Sterke setlist, met de verwachtte favorieten. Een spectaculaire show is inderdaad niks voor MDB, maar wel een sfeervolle, zo blijkt. Op een concert vorig jaar liet Aaron zich tijdens het intro Cry of Mankind op de grond vallen, en gaf hij een pijnlijk uitziende show. Jammer dat hij dat op dit concert niet deed, had het graag op dvd gezien.