Bryan Adams - On a Day Like Today (1998)

Canada
Label: A&M

1. How Do Ya Feel Tonight (4:46)
  2. C'mon C'mon C'mon (3:36)
  3. Getaway (3:28)
  4. On a Day Like Today (3:47)
  5. Fearless (3:52)
  6. I'm a Liar (4:16)
  7. Cloud Number Nine (3:45)
  8. When You're Gone (3:24)

met Melanie C

9. Inside Out (4:43)
  10. If I Had You (4:03)
  11. Before the Night Is Over (3:48)
  12. I Don't Wanna Live Forever (3:14)
  13. Where Angels Fear to Tread (3:48)
  14. Lie To Me * (4:37)
avatar van Running On Empty
Mooie plaat, een van zijn betere wat mij betreft.

avatar van Gatver
Een plaat met een paar ijzersterke songs en een paar niemendalletjes. Mijn favorieten zijn On a day like today, Fearless en Where angels fear to tread.

avatar van James Douglas
Daar sluit ik mij bij aan. Met name in het midden zitten wat niemendalletjes. Daar reken ik ook het duet met Mel C toe, afgezien van het feit dat het een hit was. Verre van zijn beste plaat maar songs als 'C'mon C'mon C'mon', Getaway en Before the night is over zijn zeker wel lekker te noemen.

Gatver schreef:

Mee eens, aangevuld met Inside Out.

avatar van LucM
Ik vind het vreemd dat dit album hoger wordt gewaardeerd dan bv. "Cuts Like a Knife" dat ik stukken beter vind. Het is een vrij glad en weinig bijzonder album en slechts enkele songs weten echt te boeien of bij te blijven zoals de titelsong en "Cloud Number Nine". Het duet met Spice Girl Melanie C mag er ook zijn. De stem heeft Bryan Adams nog altijd maar de passie is er niet meer.

When You're Gone heb ik jaren lang helemaal niks gevonden, maar op de ene manier blijft het hangen, en is het helemaal niet zo onaardig.
Zelfs na Run To You zijn beste nummer.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik vind dit toch wel een verrassend goed album van Bryan Adams. Helaas met ook wat mindere nummers zoals I Don"t Wanna Live Forever.
Maar het merendeel van de nummers klinken prima zoals het titelnummer, Getaway,Cloud Number Nine & Lie To Me.
When You"re Gone is een alleraardigste single gebleken.
Een van zijn betere albums.

avatar van richiedoom
Toen ik dit album thuis zat te luisteren pakte het me niet echt. Ik vond het vrij slappe hap zeg maar. Maar toen ik deze een keer meenam voor in de auto pakte het me wel. Ik ben echt verslaafd aan Cloud Number Nine. Ik durf wel te zeggen dat het zijn allermooiste nummer is.
Kortom, dit is een fantastisch relaxt plaatje voor in de auto.

mooi album!

Met dit album ben ik de interesse in zijn muziek compleet verloren, en ook nooit meer terug gevonden... Echt niet boeiend genoeg helaas.. heb de tour voor dit album nog wel gezien, maar ook dat was de laatste keer..

avatar van rkdev
Prima plaat van Bryan die hem door de hitsingle 'When you're gone' weer even hip maakte. Het is ook meteen het meest radiovriendelijke nummer van het album. Na twee commercieel geproduceerde albums door Mutt Lange ging Adams deze keer voor een iets donkerdere sound samen met producer Bob Rock. De refreins blijven herkenbare catchy BA liedjes, maar ik vind de tracks wat minder glad geproduceerd. Zoals ook op Into the Fire.

Net als Room Service een ondergewaardeerd album.

avatar van Ronald5150
Ik heb altijd een zwak gehad voor Bryan Adams. Daarnaast zijn zijn live shows altijd een feestje. "On a Day Like Today" is geen opzienbarende plaat. Maar het is typisch Bryan Adams. Gewoon toegankelijke rockliedjes met een hoog meezinggehalte. De liedjes liggen lekker in het gehoor en het wordt met het nodige spelplezier ten gehore gebracht. "On a Day Like Today" is zeker niet zijn beste plaat. Die eer is wat mij betreft toe te dichten aan "Into the Fire", maar "On a Day Like Today" is zeker niet slecht. Wat mij betreft dus een genietbaar album, waarbij de kenmerkende stem van Bryan Adams na al die jaren nog gewoon de boventoon voert.

avatar van rkdev
Vandaag had ik tijdens het hardlopen een zelf samengestelde B-kantjes compilatie van Bryan op de iPod. Het viel me op hoeveel goede nummers hij heeft 'laten liggen' en vooral in de jaren 1996-1998. Nummers als het duet 'Hey Baby' met Gretchen Peters, 'She Believes in Me', 'I Love Ya Too Much', 'Hey Little Girl' en vooral 'What Does It Do To Your Heart' hadden niet op dit album misstaan.