Bobbejaan Schoepen - Bobbejaan (2008)

Belgiƫ
Country / Pop
Label: Bobbejaan

1. Je Me Suis Souvent Demandé (3:37)

met Axelle Red

2. De Lichtjes van de Schelde (3:53)
  3. Le Temps des Cérises (4:18)

met Geike Arnaert

4. Ik Geloof (3:12)
  5. In de Schaduw van de Mijn (3:27)
  6. Flowers of Shanghai (3:40)

met Daan Stuyven

7. La Novia (2:35)
  8. Monsieur le Vagabond (2:36)
  9. On a Carousel (3:00)
  10. Paardenhoofdstel (3:32)
  11. Een Koude Wind Waait (3:36)
  12. Verankerd (2:29)
avatar van barrett
Deze plaat is een mooie mix geworden van twee artiesten uit twee verschillende generaties. Langs de ene kant heb je Bobbejaan de oude cowboy en langs de andere kant heb je dan weer Daan die hier duidelijk zijn stempel op de productie zet.

Je hoort ook duidelijk dat Daan goed geluisterd heeft naar de American Records van Johnny Cash. De hele plaat is een beetje in de zelfde sfeer opgenomen. Jammer alleen dat de teksten van Bobbejaan continue balanceren van pakkend tot gewoon ludiek, jammergenoeg ongewild.

Een ander verschil ligt hem in de keuze van songs, zo kiezen hier voor eigen nummers en dat siert hen. Voor mij is dit een mooie plaat om de lange carriere van Bobbejaar samen te vatten.

Het album zelf begint heel goed tot en met Flowers of Shanghai maar daarna zakt ze voorals nog een beetje in elkaar. De laatste songs zijn er wat teveel aan. Paardenhoofdstel, Verankerd zijn bijvoorbeeld minder passend op de plaat, maar wel representatief voor het leven van Bobbejaar.

Kortom een plaat van hoogtes maar ook enkele duidelijke laagstes.... slotsom 3 sterren voor een mooie productie en een pakkend begin.