Arne Nordheim - Electric (1998)

Noorwegen

3. Warszawa (11:42)
  4. Polypoly (21:53)
  5. Colorazione (18:49)
avatar van Fianosther
Heel bijzondere plaat, ik weet niet goed wat ik erover moet zeggen. Hij is al vrij oud (uit 1974) vervolgens opnieuw uitgebracht door Rune Grammofon in 1998. 74 minuten lang, hele bijzondere muziek.

edit: Er zit ook een boekje bij met informatie over Arne Nordheim en de composities op deze schijf, erg leuk om te lezen

het nummer PolyPoly bestaat uit 6 tape loops met ieder een vershcillende lengte, dus op het moment dat de tapeloops beginnen te lopen eindigt er 1 eerder dan de ander om vervolgens opnieuw te beginnen. Zo krijg je 120 jaar lang telkens een ander stuk muziek, het duurt dus 120 jaar voordat de tapes weer op hun oorspronkelijke plek terug zijn.

avatar van Nakur
ZO lang leef ik niet

avatar van The Scientist
Fianosther schreef:

Alleen heeft ie er dus maar 21.53 van op gezet en zullen we de andere 119 jaar, 364 (afhankelijk van of je in een schrikkeljaar begint zou dit 365 kunnen zijn) dagen, 23 uur, 38 minuten en 7 seconden er nooit van horen...