Masta Killa - No Said Date (2004)

Label: Nature

1. Born Chamber (Intro) (1:16)
  2. Grab the Microphone (2:59)
  3. No Said Date (2:44)
  4. Last Drink (4:03)
  5. Love Spell (4:14)
  6. The Future (Skit) (1:28)
  7. D.T.D. (4:13)

15. Silverbacks (3:26)

met GZA en Inspectah Deck

16. Masta Killa (2:51)
avatar van discipline
Ja volgens mij staat hij achter de BBQ

Bericht over een nieuw album verplaatst naar Masta Killa

avatar van KILLERBEE99
Leuk album, wel erg laat uitgebracht tegenover de rest van de Wu-Tang. Maar goed, album klinkt gelukkig wel leuk.

avatar van Nr.4
Nice album, beetje de oude Wu-vibe, al is het natuurlijk lang niet zo tof, daarvoor is MK niet boeiend genoeg in z'n eentje. De titeltrack, Masta Killa en Whatever zijn m'n favorieten.

avatar van Psycholamp
Ik snap al dat commentaar op Masta Killa niet zo goed. Ik vind hem een van de, zo niet de beste, MC van de hele Wu. Zijn stem klinkt zo vet en de beats zijn zwaar oké op dit album. Een heel apart stem geluid, maar misschien minder commercieel klinkend dan bijv. Meth. Een MC die ik stukken minder boeiend vind. Hij is wel goed, hoor, want de Wu-Tang Clan kent geen slechte MC's, maar de betrekkelijk lage score voor No Said Date snap ik echt niet.

avatar van gweah
Do that dance for me... wat een geniale track, heerlijke verses van Raekwon en Masta Killa die meedeinen op de stuwende beat, en dan die verse van Ghost waar de track echt los gaat wat mij betreft, een van mijn favoriete Ghostface momenten, en dat zegt wel wat...

Veel beter gesampled van Otis Redding dan Kanye's en Jay's "Otis", die hetzelfde "Try A Little Tenderness" gebruikt.

Ook GZA's achteloze, briljante verse op "Silverbacks" is een juweeltje, en een van mijn favoriete late periode Wu-Tang momenten.

Voor het overige is dit album me iets te gecalculeerd, iets te veel retro Wu. Dat heb ik eigenlijk ook bij Raekwon's Only Built 4 Cuban Linx II, hoewel ik die in zijn totaal wel doper vind.