Kip Winger - From the Moon to the Sun (2008)

Label: Frontiers

1. Every Story Told (4:28)
  2. Nothing (3:21)
  3. Where Will You Go (3:55)
  4. Pages and Pages (6:45)
  5. Ghosts (5:43)
  6. In Your Eyes Another Life (3:52)
  7. Runaway (5:24)
  8. California (3:59)
  9. What We Are (3:30)
  10. One Big Game (3:46)
  11. Why (6:42)
  12. Reason to Believe (4:31)
  13. Monster * (5:04)
avatar van andnino
Promo klonk super, wellicht word dit horen na een versie zonder (ehm accent ehum) voice-overs een 4*.

avatar van Seamus
Altijd mooie gevoelsmuziek van Kip Winger. Ook op deze 3de cd.

"Ghosts" kan ik me niet volledig in vinden maar ik zal het als een intermezzo beschouwen.

en die remix van Monster is echt slecht

Ozric Spacefolk
Goed geproduceerde pop/rock van Kip Winger. Prachtige songs, moderne arrangementen. Klinkt wel erg als een soloplaat, dus niet gek dat dit niet wereldberoemd is. Maar het luistert toch verdomd lekker weg. Weergaloze stem heeft de beste man ook.

avatar van milesdavisjr
Wat weinig berichten bij dit intrigerende plaatje van Kip Winger. Het talent van de beste man met oog voor mooie arrangementen komt hier mooi tot uiting. Zijn liefde voor klassieke muziek - hij zou vlak na de release van FTMTTS een symfonisch werk schrijven en uitvoeren met de Tucson Symphonic Orchestra - komt terug in het mooi opgezette Why. Hetzelfde laken het pak voor In Your Eyes Another Life, ook dit nummer kent een mooie opbouw met een refrein dat niet zou misstaan in een opera. Er staat echter nog meer fraais op dit album; de sfeervolle opener Every Story Told zet de toon voor de rest van de schijf. Nothing start met Arabisch aandoende zang en bevat een hemelse zanglijn. Ghosts is een volledig klassiek stuk en heeft weinig van doen met de rest van de schijf. Runaway is weer zo'n typisch nummer dat mooi is vormgegeven met aandacht voor details en transities. One Big Game is een trage song en bevat ook weer Oosterse elementen. California is voor mij het beste nummer, breekbaar gezongen door Kip, een heerlijk ritme en wederom weer opgebouwd rondom mooie arrangementen. Wat een durf om een plaat te maken wat zo mijlenver afstaat van datgene waarmee je bekend mee bent geworden. De complimenten om al je talenten en ambities zo aan te wenden dat je een plaat maakt waarin zoveel details verborgen zitten, muziekgenres die je samen laat smelten en toch met afgeronde nummers op de proppen komt die zoveel mensen zouden moeten horen. Echter is dit album toch een beetje een voetnoot gebleken en dat is in mijn ogen zwaar onterecht. Voor elke muziekliefhebber zou dit album wel iets te bieden kunnen hebben. Geef het een kans zou ik zeggen.

avatar van Mssr Renard
In 2015 zei ik:

avatar van milesdavisjr

Eens, maar ik pleit ervoor om dit soort platen onder de aandacht te blijven brengen ha ha. Albums als FTMTTS verdienen het om gehoord te worden door meer liefhebbers, als er maar zes stemmen uitgebracht zijn op dit schijfje houdt dat in dat dit (waarschijnlijk) volledig aan de mensen voorbij is gegaan. Kip verdient meer dan een voetnoot te zijn in Nederland.

avatar van Mssr Renard
milesdavisjr schreef:

Een heleboel mensen realiseerden zich pas bij Better Days are Coming, hoe vet Winger eigenlijk is/was. Winger heeft nogal wat bashing te verduren gehad.