The Rolling Stones - Stones Story (1976)

Label: Decca

1. Come On (1:48)
  2. I Wanna Be Your Man (1:43)
  3. Not Fade Away (1:46)
  4. Carol (2:35)
  5. It's All over Now (3:27)
  6. Little Red Rooster (3:04)
  7. Time Is on My Side (2:52)
  8. The Last Time (3:41)
  9. (I Can't Get No) Satisfaction (3:45)
  10. Get Off of My Cloud (2:53)
  11. 19th Nervous Breakdown (3:56)
  12. As Tears Go By (2:44)
  13. Under My Thumb (3:41)
  14. Lady Jane (3:06)
  15. Out of Time (3:21)
  16. Paint It, Black (3:45)
  17. Have You Seen Your Mother Baby, Standing in the Shadow? (2:34)
  18. Let's Spend the Night Together (3:26)
  19. Ruby Tuesday (3:13)
  20. Yesterday's Paper (2:20)
  21. We Love You (4:35)
  22. She's a Rainbow (4:11)
  23. Jumpin' Jack Flash (3:45)
  24. Honky Tonk Woman (2:59)
  25. Sympathy for the Devil (6:28)
  26. Street Fighting Man (3:08)
  27. Midnight Rambler (6:52)
  28. Gimme Shelter (4:30)
avatar van Lonesome Crow
Ja, maar toch.
In mijn optiek waren dit de verzamelaars van de Stones, net zoiets als die blauwe en rode van de Beatles.
Mooie hoezen ook, toch vreemd dat er nooit een CD release gekomen is.

Wat vinden de fans nou echt van de in mijn ogen "rollatorpop" Moeten de artiesten staks nog in hun ziekbed het podium opgereden worden. Eens was mooi en prachtig, maar aan alles komt een end!

avatar van Dungeon
Als het een spetterend optreden is waar de magie van afspat en ze hun uiterste best doen dan zie ik het graag. Zoals de Beach Boys bijvoorbeeld van de zomer deden. En die zien er echt als oude opa's uit. Rolling Stones hebben toch een soort van eeuwig jong uiterlijk (al zijn het ook wel weer een soort van zombies om te zien).

Lazarus Stone
eeuwig zombie, ze waren toen al oud.
mooie verzamelaar, waar heb ik hem godever

avatar van Droombolus
Ik heb vorige week ook moeten zoeken ...... vond ze terug in de stapel "overbodig"

Lonesome Crow schreef:
Mooie hoezen ook, toch vreemd dat er nooit een CD release gekomen is.

Ik vind die foto van Jagger dan weer helemaal niet passen. Da's zo typies jaren 70 terwijl hier allemaal jaren 60 materiaal op staat.

Droombolus schreef:

Daar had Decca in die tijd wel een handje naar. Van de eerste twee lp's van de Stones heb ik destijds (eind jaren 70/begin jaren 80) heruitgaven gekocht. Op beide hoezen zijn foto's van de Stones uit de jaren 70 afgedrukt. Op de eerste een foto van Jagger en op de tweede een groepsfoto.

Ook voor compilaties van Decca (met materiaal tot 1970) uit die tijd, zoals Stone Age, zijn foto's uit de jaren 70 gebruikt.

avatar van riesj68
Dankzij de platenkast van mijn moeder mijn eerste kennismaking met de band die later mijn leven meer zou beïnvloeden dan ik toen kon weten. Hoe vaak lag deze niet op de Dual platenspeler van mijn ouders... En ik maar bewonderend de verhalen in de binnenhoes lezen: arrestatie, Kurhaus, heel indrukwekkend voor een 8-jarig mannetje dat tot dan toe braaf naar Abba, Middle Of The Road, Simon & Garfunkel en Beach BOys luisterde.
Voor mij destijds de ideale mix van nummers, ik hoorde toch het verschil tussen 1965 of 1968 niet?! Kortom, nostalgisch denk ik terug aan de groene vloerbedekking, oranje bank en het notenhout van platenspeler en luidsprekers. Vandaar de (te) hoge waardering voor deze verzamelaar. Dank je mam!!

Deze trilogie waren mijn eerste Stones albums na mijn bezoek aan de Urban Jungle tour in 1990.

Op deze manier ging ik meer de diepte in. Het heeft nog best lang geduurd voor ik alles ging waarderen. Had meer met de nieuwe sound van the Stones (vanaf 1990) maar achteraf is dat natuurlijk zonde geweest, want er was zoveel meer moois!

Deze verzamelaars bieden dat, en zijn inderdaad een beetje als de rode en blauwe.

Leuke Nederlandse begeleidende boekjes erbij... mooi vormgegeven, maar inderdaad rare hoes foto van Jagger...

Wel vind ik de tijdssprongen wat raar, vooral op dit album, om vervolgens op deel 2 weer terug in de tijd te duiken. Misschien was het originele idee 1 dubbelalbum? Dat zou een hoop verklaren.

Geweldige verzamelaar.
Mijn vader had deze dubbelelpee, maar ook ik draaide hem regelmatig.

Op cd te krijgen?

Volgens mij niet.

Cured
Ik denk het ook niet. Een vriend van mij heeft via LP op CD gebrand.

Tomio
De verzamelaar "Rolled Gold" uit 1975 is op vinyl exact hetzelfde als "Stones Story 1". Rolled Gold is ook als dubbel cd uitgebracht, waarbij niet alleen alle songs van de vinyl versie er op staan (hoewel in een iets andere volgorde), maar ook nog een tiental extra nummers zijn toegevoegd. De titel van de dubbel cd is dan ook "Rolled Gold Plus "

Dat moet dan wel een geweldige verzamelaar zijn.

Tomio
Songlijst is te vinden bij Discogs:

Rolling Stones, The - Rolled Gold + (CD) at Discogs

avatar van mastermeter
riesj68 schreef:

avatar van mastermeter
Heb hier hetzelfde gevoel bij al riesj, mijn oudste broer had deze gekocht en werd door mij als 7 jarige grijs gedraaid.kreeg hem niet gevonden op spotify maar heb de volgorde van de nr, s nog steeds in mijn hoofd zitten en heb zo een playlist aangemaakt.mooie tijd

kippenhok
Een van de eerste elpees die ik kocht, en het begin van mijn Stonescollectie.

Ik heb er een paar maanden terug een beginnende platenverzamelaar erg blij mee gemaakt; deze lijkt mij dan ook wel z'n doel te bereiken.

5 sterren voor de muziek want die is gewoon tijdloos.

avatar van nlkink
Mijn jongere broer had deze op cassette gekocht. Mooie verzamelaar. Ik kocht er later deel 2 en 3 bij maar dat was toch allemaal wat tweede keus achtig. Vooral deel drie die voor mijn gevoel niet verder kwam dan 1966 of daaromtrent. Terwijl er met een beetje goede wil best wel twee extra compilaties te maken waren volgens hetzelfde stramien.

avatar van henk01
Al ergens op cd e krijgen?

Denk het niet:
The Rolling Stones - Stones Story (Vinyl, LP) at Discogs

Als je naar beneden scrollt zie je bij 'notes':
This was an exclusive release for the Dutch market (May 1976), entering the Dutch LP charts on 12 June 1976. The album was never released in any other country or on CD. In fact it has the same tracklisting as "Rolled Gold: The Very Best of the Rolling Stones" (released November 1975), which was released worldwide.

avatar van henk01
Dank je wel. Heb 'm inmiddels op mp3 cd zelf samengesteld. Nog van vroeger he. Heb 'm op LP

avatar van nlkink
Wij hadden in die periode alle drie delen op muziekcassette thuis. Je kon er zelfs complete Rolling Stones albums mee samenstellen, zoals Aftermath en Between The Buttons.
Deze is qua hits wel de meest interessante van de drie.

avatar van Lau1986
Dit is een prima verzamelaar van de Stones uit verschillende periodes.

EHartmann
Voor mij (samen met Rolled Gold) HET Stonesalbum; het bevat hun beste nummers uit de jaren 60. Ben niet een echte fan van de zogenaamde 'golden four'; hoewel de meerderheid dit de eigenzinnigste en beste albums vind, schat ik eigenlijk niet een enkel Stonesalbum heel hoog in. Maar deze verzamelaar wel. 5 sterren (ook 5* voor Rolled Gold).

Ben niet een man van compilaties, maar deze mag er wel zijn. Een must voor elke muziekhebber, die de Stones in volle glorie wil ontdekken.

avatar van Jelle78
Deze LP heeft voor mij een speciale betekenis, want hiermee startte mijn liefde voor de Stones.
Het zal ergens in de tweede helft van de jaren 80 zijn geweest (ik was een jaar of 10 denk ik) dat mijn moeder deze LP cadeau deed aan m'n vader. Hij was fan van artiesten als The Beatles, Dylan, The Byrds, Hendrix en CCR, maar van de Stones had hij (bijna) niks. Ik kan mij nog herinneren dat ik de hoes zag en me afvroeg of dat nou een man of een vrouw was op de hoes. Want mannen, die dragen toch geen make-up, of een felblauwe satijnen jumpsuit? En wat voor muziek zou een man met make-up en dat soort kleding dan maken? Nou, dat vond ik best mooi.
Dus zette mijn vader de muziek over op een cassettebandje, zodat ik er op mijn kamer naar kon luisteren. Omdat de LP net iets te lang was om op een cassettebandje van 90 minuten te passen had hij het laatste deel van Midnight Rambler weg gelaten (en volgens mij ook het einde van Gimme Shelter). Het was één van de eerste cassettebandjes die ik kon luisteren op mijn net gekregen radio cassetterecorder en ik heb hem helemaal grijs gedraaid. In eerste instantie vond ik het tweede deel het beste, die luisterde ik dan ook het meest. Daarna kocht ik al snel mijn eerste bandjes, natuurlijk van de Stones. En zo startte mijn liefde voor The Greatest Rock 'n Roll Band in The World.
De LP heb ik inmiddels zelf in m'n bezit. Hoewel ik hem eigenlijk nooit meer luister vind ik dit nog steeds de ultieme compilatie van de jaren 60 muziek van de Stones. Alle hits staan erop, aangevuld met een enkele albumtrack. De enige echte omissie is wat mij betreft 2000 Light Years From Home.

Overigens is het best bizar dat er een foto van Jagger uit 1973 op een verzamelelpee met alleen jaren 60 nummers staat, maar dat had ik destijds natuurlijk nog niet door. Binnenin de uitklaphoes staan gelukkig wel foto's van de band uit de jaren 60.

avatar van gaucho
Ik heb een (flink) tijdje geleden ook zelf de CD-versie van Rolled Gold+ maar aangeschaft: andere hoes, maar zelfde tracklist als deze, plus tien extra nummers. Want hoewel ik de meeste reguliere Stones-platen wel bezit en LP en/of CD, plus een behoorlijk aantal verzamelaars, heeft deze toch altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad. Ik wilde hem in deze samenstelling niet alleen op LP, maar ook op CD hebben.

Net zoals voor veel mensen - zo lees ik ook hierboven - was dit mijn eerste kennismaking met de Stones-output uit de jaren zestig. Via mijn oudere broer had ik in de tweede helft van de jaren zeventig mijn oren wel eens te luisteren gelegd bij albums als It's only rock 'n' roll, Black & Blue en de live-dubbelaar Love you live (Some girls was toen nog niet verschenen, in mijn herinnering). Wat ik hoorde sprak me wel aan, maar ik vond er ook behoorlijk wat minder goede nummers tussen zitten.

Some girls bracht daar verandering in; daarmee ging ik definitief 'om'. Maar mijn oudere broer had inmiddels ook deze dubbelaar gekocht, en dat bleek het échte werk. De ene na de andere Stones-sixties-klassieker, inclusief een inlegboekje dat het verhaal van de Stones in dat decennium vertelde.
In het Nederlands bovendien, en achteraf vind ik het een logische verklaring dat dit een release bleek die uitsluitend voor de Nederlandse markt was uitgebracht. Dat deed de firma Phonogram rond midden jaren zeventig in toenemende mate; ik herinner me ook unieke Nederlandse uitgaven van verzamelalbums van The Moody Blues en Procol Harum, die ik eveneens kocht.

Die achtergrond maakt het internationaal tot een interessant hebbedingetje voor Stones-fans, maar uiteindelijk baseerden de samenstellers zich wel op de tracklist van de internationale release Rolled Gold van een jaar eerder. Die toen overigens ook in Nederland was uitgebracht.
En wat een perfecte tracklist was dat: hij zit net zo in mijn hersenen gebeiteld als de rode en de blauwe dubbelaar van The Beatles. En hoewel veel van mijn leeftijdsgenoten hiermee zijn opgegroeid, is Stones Story/Rolled Gold nooit in de buurt gekomen van de iconische status die die Beatles-albums wél hebben. Misschien komt dat ook door de latere release The London Years, die nog vollediger is.

Het heeft zelfs heel lang, tot 2007, geduurd voordat Rolled Gold+ op CD verscheen. Dat lijkt me de enige echte oplossing voor de mensen die uitgerekend deze compilatie op CD willen hebben.

Overigens zijn de LP's Stones Story 2 en 3 wel unieke Nederlandse releases, in de zin dat die tracklist uitsluitend voor de Nederlandse markt is samengesteld en dat er geen internationale tegenhanger van is. Kennelijk dachten ze bij Phonogram dat deze formule nog wel wat verder kon worden uitgemolken. Dat gebeurde ook, al bleek deel 1 qua verkopen veruit het meest succesvol. Ik heb ze alledrie, en met name bij deel 3 is de koek wel op. Maar alleen deel 1 is qua samenstelling echt iconisch te noemen, als je het mij vraagt.