Emmylou Harris - Anthology: The Warner / Reprise Years (2001)

Country / Folk

42. Heaven Only Knows
  43. I Still Miss Someone
  44. Wheels of Love
Gish
Mooie verzamelaar met een uitgebreid boekwerkje.
Zeker een aanrader voor liefhebbers die het oudere werk van Harris niet goed kennen. Of deze verzameling helemaal representatief is kan ik niet beoordelen. De compilatie biedt echter veel moois van een zangeres met een stem die je altijd herkent.

avatar van LucM
Emmylou Harris was één van de beste countryzangeressen en was vooral succes vol in de jaren '70. Hoewel haar repertoire vooral uit covers bestaat, weet zij daar een volledig eigen versie van te maken mede dankzij haar herkenbare zang en voordracht.
Met "Together Again", "(You Can Never Tell) C'est La Vie" en "Mister Sandman" scoorde ze ook hits in Nederland en België.
Prachtige verzamelaar inderdaad met fraai boekwerk, uitgegeven door Rhino.

Father McKenzie
Ik herbeluister nu deze prima verzamelaar van Emmylou. Niet erg geliefd, hier op de site, het zij zo.
Eén van de beste countryzangeressen ever, met een machtige en zeer herkenbare stem; voor countryliefhebbers een absolute must.

Father McKenzie schreef:

En niet alleen voor countryliefhebbers! Anderen mogen hun oren ook eens openzetten en zoveel pracht (her)ontdekken.