Converge - Petitioning the Empty Sky (1996)

Label: Ferret

1. The Saddest Day (7:04)
  2. Forsaken (2:22)
  3. Albatross (1:51)
  4. Dead (3:07)
  5. Shingles (4:15)
  6. Burried But Breathing (1:13)
  7. Farewell Not to This City (5:22)
  8. Color Me Blood Red (3:59)
  9. For You / Antithesis [Live] * (8:26)
  10. Homesong [Live] * (6:51)
avatar van Sammy
Je moet er van houden. Het kan klinken als een op hol geslagen mallemolen zonder structuur, maar het kan ook klinken als een bak agressieve geordendheid. Ik twijfel nog een beetje: af en toe klinkt het echt heerlijk en beukt het als Edgar Davids, maar hier en daar denk ik oprecht: 'mijn god, wat ben ik nu weer aan het luisteren'. Nummer 1 duurt een dikke 7 minuten en is echt een geweldig nummer, dat niveau vind ik niet meer gehaald worden gedurende de hele cd. 3* voorlopig.

ben het met sammy oneens.
prachtige cd.
het eerste nummer is inderdaad super, maar sammy vergeet een nummer als "dead" te vernoemen. En neem daarbij de teksten en je hebt een klassieker in mijn ogen.

Dead

You never loved me.
now i cannot lie down in that bed,
i cannot lie down in all of those old fears.
i haven't slept,
singe the colors from my glances.
If i was bleeding,
would you tell me?
If i was saying,
would you hear me?
You asked for everything but never loved.
If i was praying,
would you kill me?