Waiting to Exhale (1995)

Soul / R&B
Label: Arista

1. Whitney Houston - Exhale (Shoop Shoop) (3:25)
  2. Whitney Houston - Why Does It Hurt So Bad (4:37)
  3. Toni Braxton - Let It Flow (4:27)
  4. Aretha Franklin - It Hurts Like Hell (4:18)
  5. Brandy - Sittin' Up in My Room (4:52)
  6. TLC - This Is How It Works (5:00)
  7. Mary J. Blige - Not Gon' Cry (4:58)
  8. Chaka Khan - My Funny Valentine (4:06)
  9. Sonja Marie - And I Gave My Love to You (4:48)
  10. SWV - All Night Long (4:31)
  11. Chanté Moore - Wey U (4:32)
  12. Patti LaBelle - My Love, Sweet Love (4:21)
  13. Faith Evans - Kissing You (3:23)
  14. For Real - Love Will Be Waiting at Home (5:59)
  15. Shanna - How Could You Call Her Baby (5:09)
  16. Whitney Houston en CeCe Winans - Count on Me (4:26)
avatar van Gert1980
Leuk uitgedacht idee om bij een vrouwenfilm een all-female soundtrack uit te brengen.

Het oorspronkelijke idee was dat Whitney alle nummers zou zingen, echter wilde zij zichzelf bewijzen als actrice en had had hier dus geen zin in. Wel wilde ze als vriendendienst voor Babyface drie nummers zingen, waaronder het schitterende Why Does It Hurt So Bad, één van haar allermooiste ballads.

De rest van de soundtrack is ook mooi, met naast eerder genoemde Whitney ballad Aretha Franklin's It Hurts Like Hell als absolute uitschieter.
En toch, op een gegeven moment zet ik dit album altijd weer af omdat me dan zo'n 'nu weet ik het wel' gevoel bekruipt.