Daryl Hall & John Oates - Looking Back (1991)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: BMG

1. She's Gone (5:15)
  2. Sara Smile (3:07)
  3. Rich Girl (2:23)
  4. Back Together Again * (3:26)
  5. You've Lost That Lovin' Feeling * (4:10)
  6. Kiss on My List (3:53)
  7. Everytime You Go Away (5:23)
  8. Private Eyes (3:38)
  9. I Can't Go for That (No Can Do) (3:45)
  10. Maneater (4:30)
  11. One on One (3:57)
  12. Family Man (3:26)
  13. Adult Education (4:00)
  14. Out of Touch (4:22)
  15. Method of Modern Love (5:33)
  16. Everything Your Heart Desires * (5:00)
  17. So Close * (4:39)
  18. Starting All Over Again (4:06)
avatar van Kos
Kos
Geniaal duo.

avatar van Geronimootje
Deze heren moeten nou echt eens naar Nederland komen voor een concert!

avatar van T.O.
Ik heb 'Out of Touch' een beetje herontdekt na die recente house-remake.

Beetje overdreven 80s-sound maar erg catchy toch

avatar van george clinton
Ik ben helemaal gek op een paar nummers van hen: I Can't Go for That (No Can Do), Private Eyes, Kiss on My List,... De hits eigenlijk. Maar dan had ik een paar nummers van hen beluisterd die ik toch wel wat minder vond zoals Rich Girl. Ik vind ze het leukst als ze vrolijke, inderdaad catchy, popsongs maken (al is I Can't Go for That meer dan just another catchy song).

avatar van Kos
Kos
Vergeet Adult Education niet .

avatar van george clinton
... en ik ben Maneater ook vergeten. Dit album is vast nice price en vanwege een zeldzame aanval van extreme zuinigheid heb ik me al twee maanden niets gekocht (tenzij een cd van Chic)... en nu komt mijn vraag: is dit album echt de moeite? Ik was van plan me morgen een cadeautje te kopen... Iets wat ik normaal bijna wekelijks doe.

avatar van dynamo d
Ik heb ook 1 cd van Hall & Oates en dat is ook een best of... Niet deze maar een andere. Advies: gewoon kopen. Mijn favorieten zijn Maneater en I Can't Go For That.
Op een gegeven moment hadden Hall & Oates de ene na andere USA top 10 hit. Er staan trouwens nog weinig albums van dit duo op MuMe. Ik heb er zelf 1 toegevoegd. Genoeg werk dus nog voor andere toevoegers.

Ik ben ook alleen in het bezit van een verzamelaar. Favorieten van mij zijn She's Gone, Rich Girl en Laughing Boy. Die laatste staat hier dan weer niet op... Vreemd dat men hier Maneater zo'n goed nummer vindt. Dat is juist het nummer wat ik niet aaaan kan horen.
Overigens heeft Todd Rundgren een aantal albums geproduceerd van de heren. Dat is af en toe ook goed te horen.

Pieter Paal
Nog beter samengesteld dan 'Rock 'n soul part 1 - Greatest hits', omdat er inmiddels nog wat gave hits bijgekomen waren.
'Everytime you go away' is nu gelukkig wel aanwezig.

avatar van Gert P
Mooie verzamelaar en echt de moeite waard.

avatar van Poeha
Dit duo heeft gewoon zoveel mooie songs gemaakt, abnormaal gewoon.
Beste duo ooit samen met Simon & Garfunkel.

Ik kan hier geen keuze voor 4 favorieten maken uit deze nummers.

Zeker 4* waard.

avatar van Edwynn
Everytime You Go Away vind ik wel één van de mooiste nummers van ze. Wat een gevoel kan die Hall in zijn stem leggen. Volume op orkaankracht en dan ook nog met gevoel.

avatar van heartofsoul
Hoewel ik in de jaren 70 en 80 nauwelijks meer naar de reguliere popzenders luisterde wist een liedje van Daryl Hall & John Oates altijd wel een glimlach op mijn gezicht te toveren. Die hits zijn doorgaans ijzersterk met goede melodieën en hooks waar je gegarandeerd aan blijft hangen. Maar een verzamelaar van de heren had ik nog niet, tot ik afgelopen week deze compilatie tegenkwam (die ik voor 60 eurocent kon afrekenen). Behalve een té logge versie van You've Lost That Lovin' Feeling vind ik bijna alle nummers plezierige popliedjes, en sommige daarvan zijn zelfs perfect, zoals bijvoorbeeld Maneater en I Can't Go For That. Geen miskoop dus.

Wat een goede liedjes schreven deze heren toch altijd. Een groot feest der herkenning , hoewel natuurlijk lang niet alles hier in Europa een hit is geweest . Dit kan ik er wel bij hebben, Ik hoef het niet iedere week te horen ,maar ik hoor hier wel voldoende vakmanschap in om een plaatsje in de annalen van de popmuziek te hebben verdiend. 4 en halve pingel voor deze prima compilatie.