Jim Croce - Photographs & Memories (1974)

Alternatieve titel: His Greatest Hits

Label: ABC

1. Bad, Bad Leroy Brown (3:00)
  2. Operator (That's Not the Way It Feels) (3:47)
  3. Photographs & Memories (2:06)
  4. Rapid Boy (The Stock Car Boy) (2:43)
  5. Time in a Bottle (2:24)
  6. New York's Not My Home (3:06)
  7. Workin' at the Carwash Blues (2:32)
  8. I Got a Name (3:11)
  9. I'll Have to Say I Love You in a Song (2:30)
  10. You Don't Mess Around with Jim (3:00)
  11. Lovers Cross (3:02)
  12. One Less Set of Footsteps (2:46)
  13. These Dreams (3:11)
  14. Roller Derby Queen (3:28)
avatar van floris013
Absolute aanrader!
Mooie liedjes van de vroeg overleden zanger met zijn markante stem.

avatar van LucM
Een helaas veel te vroeg overleden getalenteerde singer-songwriter met warme stem, maar hij heeft ons een aantal onsterfelijke liedjes nagelaten.
Zeker "Bad, Bad Leroy Brown", "Time in a Bottle" en "I'll Have to Say I Love You in a Song" zijn klassiekers geworden.

avatar van musicfriek
Net I Got a Name voor het eerst gehoord en dat is wel heel erg mooi zeg. Een mengeling van country/folk/pop in de categorie singer/songwriter. Time in a Bottle was me al bekend en die is ook al zo mooi. Toch dit werkje maar eens bestellen

Zie dat hij maar slechts 30 jaar oud was toen hij overleed, waaraan eigenlijk?

avatar van LucM
Jim Croce kwam op 20 september 1973 bij een vliegtuigongeluk om het leven. In de VS had hij toen reeds enkele hits gescoord.

avatar van principal2000
Bij vlagen leuke muziek. Bij vlagen te veel country dan goed voor mij is. Natuurlijk zijn Bad Boy Leroy Brown en Time In A Bottle erg goede nummers. Daarnaast staan er nog wel een aantal nummers op die ik kan waarderen (o.a. I Got A Name, One Less Set Of Footsteps en These Dreams), maar toch niet helemaal mijn ding.

avatar van barrett
Deze man kan mij wel beroeren aloewle dat hij idd de country versie is van Nick Drake een artiest die mij meer kan innemen. Terwijl de teksten hier eigenlijk ook wel best in orde zijn had een andere productie hier msh beter op zijn praats geweest zijn.

Ik denk bijvoorbeeld aan een meer mysterieuze productie..

avatar van SemdeJong
Bijzonder dat er meer verzamelalbums dan reguliere van deze artiest zijn. Deze uit 74 dekt de gehele lading aangezien hij in 73 overleden is. Blijft heerlijke muziek voor de winteravonden.

avatar van Darkzone
Ik kende eigenlijk alleen het wonderschone Time In A Bottle dankzij de minispecial van Top 2000 A Gogo van anderhalf jaar terug.
Vorige week deze lp voor 4 euro op de kop getikt op de markt van Rotterdam. En wat een schitterende muziek! En niet alleen om op een winteravond op te zetten.