Rasco - Time Waits for No Man (1998)

Label: Stones Throw

1. Intro (1:02)
  2. Time Waits for No Man (4:32)

met Encore

3. Suckas Don't Respect It (4:00)
  4. Bits & Pieces (3:26)
  5. Major League (4:21)

met Defari en Dilated Peoples

6. Interlude (0:39)
  7. Me & My Crew (4:32)
  8. What It's All About (4:40)
  9. View to a Kill (3:42)
  10. Unassisted DJ Battle (1:32)

met Vin Roc

11. Unassisted (4:22)
  12. What Y'all Wanna Do (4:23)
  13. Hip Hop Essentials (4:14)
  14. Interlude (0:30)
  15. Hey Love (5:10)
  16. Take It Back Home (3:56)

met Planet Asia

17. Heat Seeking (4:49)
  18. Outro (Shout Outs) (2:21)
Pauper
Tof laid-back album met producties van ondermeer Peanut Butter Wolf, kortom staat garant voor het nodige luister plezier, de Interludes zijn ook alles behalve vervelend en brengen een lekker Jazz sound met zich mee, 3,5*

avatar van Osiris Apis
Ik wist niet dat deze op Stones Throw is gereleased?
Ik ben wel benieuwd

avatar van waxs
Nog altijd een leuk debuut.

J. Dilla Donuts
Een fijn album dat ik nu veel te weinig luister, met P.B. Wolf als producer en Rasco als MC heeft dit album een grote indruk op mij gemaakt. Met nummers als Major League, View to Kill, Unassited & Hip Hop Essentials is TWFNM gewoon een goed album.

J. Dilla Donuts
Die man moet trouwens gewoon ff weer een beetje werk gaan maken met PBW, top-debuut en eigenlijk ook gewoon z'n beste album.

avatar van Rhythm & Poetry
Peanut Butter Wolf, Evidence en Paul Nice. 3 top producenten die aan dit album gewerkt hebben. Van Peanut Butter Wolf weten de meeste hier wel dat hij een geniale producer is. De laatste 2 worden helaas te vaak vergeten. En dan met name Paul Nice die voor de nodige oldskool/soul/jazz/disco producties heeft gezorgd.

Dat dit album op Stones Throw is gereleased was voor mij ook een verassing. Ik vind Rasco geen 'typische' Stones Throw rapper. Maar mede doordat het op dit label is uitgekomen heeft hij die geweldige producenten met zich mee gekregen. Rasco is een erg sterke rapper met een mooie flow, dus die producties gun ik hem ook van harte. Hij heeft een erg fijne flow om naar te luisteren en tekstueel blijft hij mijn inziens ook interessant van begin tot eind. Ik vind dit zelf een van de beste debuut cd's binnen de hiphop wereld.

avatar van Sjaakspeare
Hmm. Ik plaats dit ook maar eens op mijn tjeklist. Mijn stemgemiddelde begint een beetje laag te worden voor iemand die heel zorgvuldig albums uitkiest om te beluisteren...

avatar van Sjaakspeare
Ik heb het uiteindelijk nooit helemaal beluisterd, omdat ik de nummers die ik op JijBuis vond van een gezapig tot redelijk niveau vond. Absoluut niet het niveau van een 'classic', wat ik sowieso een onzinkwalificatie vind.

avatar van hiphopisntdead
Leuk plaatje.
Ik merkte op dat Sucka's don't respect it, wel heel erg op (het nummer) 4,5,6 van Kool G rap lijkt.
Verder een erg goed album.

avatar van T.O.
"Unassisted" is trouwens echt een geweldige track! Ken ik van de eerste Beat Junkies-cd.

avatar van principal2000
@ T.O.: Unassisted is ook het enige nummer (en wat voor een nummer!) dat ik ooit een keer heb gedownload (toen ik dat nog deed). Volgens mij heb ik het album toen hij net uit was ooit geluisterd, maar maakte het niet voldoende indruk op mij.

Rene1979
Heel vet album dit. Deze wil ik zeker in mijn collectie hebben!

avatar van Harderwiek
De beats op dit album zij echt geniaal, elke track weer. Staat geen slechte beat op. Rasco is ook lekker op dreef, maar wordt nergens uitzonderlijk, vooral tekstueel niet. Maar hij flowt met geweldige timing op de kneiterharde beats, en dat is al meer dan genoeg om dit een hoogstaand album te maken. Genieten!