Friska Viljor - Tour de Hearts (2008)

Zweden
Label: Crying Bob

1. On and On (3:30)
  2. Old Man (3:35)
  3. Oh No (4:23)
  4. The Streets Sounds Like (2:59)
  5. The Cure (3:29)
  6. Taste of Her Lips (3:58)
  7. Arpeggio (4:13)
  8. Early Morning (5:50)
  9. Dear Old Dad (4:07)
  10. Sunday (4:24)
  11. In the Nude (1:47)
avatar van Fets
Fris album!

Ik herken zekere Arcade Fire invloeden, maar dan stukken minder bombastisch.

Zeker een fris album met vrolijke klanken waar ik eigenlijk wel meer bandjes mee kan vergelijken, niet eens zo sfeer qua muziek maar meer de sfeer.
Of het een lange levensduur heeft betwijfel ik daarvoor is het misschien allemaal wat te luchtig en mist het een zekere diepte en scherpte, maar dat je hier een zomer lang lol van kunt hebben lijkt me een gegeven feit.

Nog zo'n band die ik ineens op Metropolis tegenkwam en mij gelijk al kon boeien. Ik ben nu bezig aan de eerste luisterbeurt en kan alvast verklappen dat er meerderen gaan volgen. Gewoon heel lekkere popmuziek is het eigenlijk.

Ik heb deze band voor het eerst op debeschaving gezien en gehoort. Sinds dien kan de CD niet meer uit mijn iPod en uit mijn hoofd.
Vrolijke muziek, je moet even aan de stem van de zanger wennen maar daarna zit hij gebrand in je hoofd.

Zo, nu ook een stem. Hele leuke muziek gewoon. Lekker vrolijk. Zeer goede therapie tegen een sombere bui Old Man barst echt van de levensvreugd. Andere favorieten zijn Oh No, The Cure, Arpeggio en natuurlijk afsluiter In The Nude. Gisteren heb ik deze op CD aangeschaft. Zeker geen spijt van aangezien ik sindsdien alweer twee keer heb geluisterd.

avatar van De Daniël
Zag ze in de lift van 3voor12 en sprak mij meteen aan. Lekkere pakkende nummers. De hoge stemmen in de refreintjes zijn doeltreffend.
Het valt me op dat ik steeds vaker goede muziek uit Zweden zie komen. Goede ontwikkeling als je het mij vraagt.

avatar van De Daniël
Old Man is mijn favoriete liedje van dit album, lekker opzwepend.

avatar van Sjaakspeare
Wat een ergerlijk stompzinnige melodieën op het openingsnummer. En dan kan de zanger een aantal van die noten ook maar ternauwernood halen. Ik ga dit niet verder beluisteren. Ik herken me overigens wel in die opmerking over Arcade Fire-invloeden. Maar goed, daar koop je nog niks voor.

Jammer, On and On wil ik zelf ook nog weleens overslaan, doe in ieder geval Old Man nog even alvorens je het opgeeft

avatar van Booyo
Moedertje lief, wat is Arpeggio een lekker nummer zeg. Dikke dikke glimlach.