Do Make Say Think - & Yet & Yet (2002)

Canada
Label: Constellation

1. Classic Noodlanding (5:28)
  2. End of Music (6:53)
  3. White Light Of (6:56)
  4. Chinatown (5:34)
  5. Reitschule (9:17)
  6. Soul and Onward (5:31)
  7. Anything for Now (9:17)
avatar van Lexicon Devil
End of Music moet je gehoord hebben....een parel.

DevendraBan
Lexicon Devil heeft gesproken. Een van de mooiste uitbarstingen in de muziekgeschiedenis, me dunkt. Zo beheerst maar toch met zoveel emotie. En ook zo plots, uit het niets.

avatar van Improvision
Soul and onward

avatar van Improvision
Ik weet niet wat het is met dit album. Het klinkt allemaal zo simpel, maar o zo sfeervol.

De muziek is niet energiek, niet overweldigend, je gaat er niet van bewegen. Het is gewoon mooi. Mooi in de puurste vorm.

Elke track heeft een plaats. Een track afzonderlijk spelen zou onrecht doen aan het het album. Soul and onward vond ik eerst een serieuze uitschieter, maar elke track is zo goed als gelijkwaardig.

Tja, wat kan je meer zeggen. Check het zelf!

avatar van Rhythm & Poetry
En dat laatste heb ik op aanraden van Improvision gedaan. En het was een zeer goede aanrader van hem. Do Make Say Think maakt de meest fraaie en sfeervolle muziek. Alles wordt met erg veel beheersing en rust gedaan. Prachtige instrumentaties en zoals Impro al zei: het album moet in zijn geheel beluisterd worden. Ik heb de plaat in ieder geval met veel plezier aan mogen horen.