Milieu - New Drugs for Nuclear Families of the Seventies (2007)

Electronic
Label: Milieu

1. Summer Honey (5:22)
  2. Plume Train (3:55)
  3. Space Piano (0:55)
  4. Boulevard Haze (4:58)
  5. Luke's Rusty Drum (4:38)
  6. Daughter (3:46)
  7. Dionysus in Reds (3:28)
  8. Easily Along (1:48)
  9. Alice Flagg (5:04)
  10. Echo Spectrum (5:23)
  11. Tropic Casanova (3:12)
  12. Family Opium (5:17)
avatar van John Doe
Ik hou ervan om Milieu muziek in de ochtend te draaien. Gewekt worden door zachte naïeve geluiden die gevoelens van kindertijd opwekken. Zoals vaak op Milieu albums lijkt veel uit de losse pols geschud. Geen ramp, want het palet van geluiden waar mee gewerkt wordt, daar hou ik van. Een hoop geluiden spreken me aan, de galmende synths, ook geregeld interessant met elkaar verweven en de lo-fi drumbeats hoewel ze mij eigenlijk wel iets te lo-fi zijn. Veel nummers gaan in een droom aan me voorbij en dat is toch ook best muziek die ik waardeer. De nummers Luke's Rusty Drum en Family Opium trekken ook meer aandacht met hun mooie treurige melodieën. De laatste is pijnlijk.

avatar van bas
bas

De spijker op z'n kop. Milieu is veelal laidback; ook naief kan ik bij Brian goed plaatsen. Maar ik kom elke keer weer eens terug bij z'n muziek. Op de vroege ochtend is rustige muziek het beste wat ik kan waarderen. dikke 4 sterren.