The Beach Boys - 20 Golden Greats (1976)

Label: Capitol

1. Surfin' Usa (2:28)
  2. Fun Fun Fun (2:05)
  3. I Get Around (2:10)
  4. Don't Worry Baby (2:51)
  5. Little Deuce Coupe (1:40)
  6. When I Grow Up (2:01)
  7. Help Me Rhonda (2:51)
  8. California Girls (2:39)
  9. Barbara-Ann (3:10)
  10. Sloop John B (2:57)
  11. You're So Good to Me (2:22)
  12. God Only Knows (2:45)
  13. Wouldn't It Be Nice (2:28)
  14. Good Vibrations (3:33)
  15. Then I Kissed Her (2:12)
  16. Heroes and Villains (3:35)
  17. Darlin' (2:16)
  18. Do It Again (2:20)
  19. I Can Hear Music (2:37)
  20. Break Away (2:53)
avatar van levenvergeten
He! Deze heb ik! Zomers met een grote Z, mijn favoriet is California Girls.

avatar van levenvergeten
Ze overigens van de mindere albums eigenlijk precies de goede nummers gehaald, volgens mij.

avatar van paulmccuytney
Het grote pluspunt van The Beach Boys vond ik altijd dat ze 3 uitstekende leadzangers hadden, nl Brian en Carl Wilson alsmede Mike Love. Maar ook Al Jardine heeft zijn steentje aan deze compilatie bijgedragen: het door hem gezongen "Help me Rhonda" en "Then I kissed her" staan er ook op. Trouwens "You're so good to me" (ooit een B-kantje van "Sloop John B") vind ik een alleraardigst en vrolijk nummer. Wat ik wel jammer vind is het feit dat het door Bruce Johnstone gezongen "Tears in the morning" er niet op staat. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze laatste niet overal op single is uitgebracht.
Hoogtepunten genoeg desondanks op deze verzamelaar: natuurlijk de klassiekers "God only knows" en "Good vibrations", maar ook "Heroes and villains" en "Do it again" vind ik geweldig.