Marco Beltrami - The Crow: Salvation (2000)

Score
Label: Koch

1. The Crow Salvation:Main Title (2:08)
  2. Evidence Room (2:22)
  3. Alex Visits Lauren's Grave (2:55)
  4. Houdini (1:59)
  5. Go Picasso (2:16)
  6. Industrial Strength Creeps (0:36)
  7. Make Me Like You (3:19)
  8. Officer Down (2:30)
  9. Investigating Key Club (4:05)
  10. Mo Walking (1:01)
  11. Alex Corvis' Execution (4:04)
  12. Your Daddy Owns Dert (2:10)
  13. Alex Visits Thomas (2:31)
  14. Majorly Demented (4:54)
  15. The Crow Croaks (2:10)
  16. Mo Walking (1:08)
  17. Chasing Sis (3:03)
  18. Captain Gets a Shock (2:36)
  19. Ending (2:37)
  20. Meet Again (3:24)

met Jane Jensen

neo
Revell’s twee scores voor The Crow zijn goed, de eerste zeer uniek, de tweede iets minder. Beltrami werd inegschakeld voor Salvation. In overnames is hij goed, zie ook Terminator 3. Zijn score is duidelijk nog donkerder met zijn typische stijl maar weet iets minder te boeiend. ‘’Investigating Key Club’’, met zijn dramatische inslag wat overgaat in een hoog tempo ritme, is een van de betere tracks. Toch blijft er een vreemde bijsmaak, waardoor deze op hetzelfde niveau van de in elkaar geflanste City of Angels blijft hangen. 4 sterren

avatar van Flipman
Ik vind wel dat de muziek van Beltrami veel van hetzelfde is, als je de films bekijkt waar het in voorkomt. Maar op zichzelf vind ik dit een heel mooi album, lekker mysterieus en tragisch. De score van het eerste deel was tragischer, maar maar hier ken ik het verhaal ook al, natuurlijk.

De muziek is beter dan de film zelf.