Alberto Iglesias - Lucía y el Sexo (2001)

Spanje
Score
Label: Nuba

1. Bajo La Isla (3:27)
  2. No Sé a Dónde Me Voy, Muy Lejos (3:51)
  3. El Faro (4:46)
  4. Me Voy a Morir de Tanto Amor (2:39)
  5. ¡lo Adivinas Todo! (4:47)
  6. ¿puedo Hablar Contigo? (2:28)
  7. Me Encantaría Ir a Una Isla (3:03)
  8. Fotos (1:16)
  9. Ya No Te Oye (5:21)
  10. El Deseo de La Sangre (3:35)
  11. Lorenzo (3:23)
  12. ¿y Por Que Te Voy a Creer? (1:12)
  13. Y La Luna Se Llama (2:33)
  14. Lucía (1:57)
  15. Encuentro (4:08)
  16. Mala Rodríguez - Yo Marco el Minuto (4:13)
  17. Carlos Jean - Give Me the Seventies (3:29)
  18. Fangoria - Mr. Hyde Visita el Tunel del Amor (4:11)
neo (crew)
Iglesias woont in Madrid nog steeds en kan tot op de dag van vandaag rondlopen zonder dat iemand hem herkent als zijne de componist van Lucia Y el Sexo en al zijn andere werk. Zo vertelde hij een tijd terug eens dat hij altijd bij een bepaalde bakker zijn brood ging halen en de bakker nooit wist wat hij voor werk deed. Iglesias begon daar op een keer over, waarna de bakker zei dat hij hiervoor nog nooit besef had gehad van het bestaan van een filmcomponist totdat de man die altijd het verse spul bij hem komt kopen het hem vertelde.

avatar van Lambchop
neo schreef:

Tijdje geleden ontdekt, ongelofelijk goed. Verdiend meer aandacht.

avatar van Lambchop
Draai me voy a morir op mn begrafenis en ik sterf in vrede. De muziek klimt omhoog van je ruggengraat naar je nekwervel om vanuit daar omhoog te klimmen om de hersentjes te masseren

neo (crew)
Zelf vind ik Lucia Y El Sexo samen met
Alberto Iglesias - The Dancer Upstairs (2002) het allerbeste wat de componist ooit schreef. Al zijn er genoeg andere pareltjes te ontdekken.