Conway Twitty - The Rock & Roll Story (1961)

Label: MGM

10. Treat Me Nice
  11. Great Balls of Fire
  12. Girl Can't Help It
avatar van jorro
Ik ben te slecht thuis in de R&R wereld om te overzien of een album geheel bestaat uit covers of slechts gedeeltelijk. Of er ook niet gecoverde nummer op dit album staan weet ik dus niet zeker, maar een groot aantal is in elk geval wel een cover.

Dat klinkt misschien negatief, maar dat hoeft het niet te zijn en dat geldt hier zeker. Conway Twitty heeft namelijk een prima album afgeleverd. Geen echte luistermuziek, maar wel 28 swingende minuten van een prima R&R zanger..
3,5* voor deze nr. 81 op de lijst van 100 Greatest Albums of 1961.

avatar van heartofsoul
Het zijn inderdaad alle covers van bekende hits, de meeste scoorden zelfs zeer hoog op de hitparade volgens Billboard. Op mijn luisterlijstje!

avatar van Shaky
Covers, behalve track 6 natuurlijk mannen. Dat is Conway's eigen 50's nummer 1 hit.

avatar van heartofsoul
Oef, overheen gekeken... Ik vind trouwens de cover van Billy Fury uit 1964 ook erg de moeite waard.