Peggy Lee - Things Are Swingin' (1958)

Jazz
Label: Capitol

1. It's a Wonderful World (2:15)
  2. Things Are Swingin' (2:13)
  3. Alright, Okay, You Win (2:55)
  4. Ridin' High (2:09)
  5. It's Been a Long, Long Time (2:20)
  6. Lullaby in Rhythm (2:14)
  7. Alone Together (2:07)
  8. I'm Beginning to See the Light (1:48)
  9. It's a Good, Good Night (1:57)
  10. You're Getting to Be a Habit (2:42)
  11. You're Mine You (1:49)
  12. Life Is for Livin' (3:12)
avatar van heartofsoul
Al is Peggy Lee beslist geen favoriet van mij, sommige van haar albums vind ik toch wel boeiend. Haar stem vind ik op den duur een beetje vlak en gaat me daardoor snel vervelen. Maar in muzikaal opzicht hebben haar albums toch wel wat te bieden, vooral die uit de jaren 50. Het album waar het hier om gaat, verscheen in 1959 en werd opgenomen in mei van dat jaar. Het 10-koppige orkest bestaat zo te horen uit uitstekende musici. Shelly Manne was de drummer, en ook de blazers klinken prima.
Lekker album voor de rustige uurtjes. Op de cd-uitgave (2004) die ik in bezit heb staat trouwens ook nog eens het mooie Fever, maar dat valt wat sfeer betreft een beetje uit de toon.