Mark Knopfler - Last Exit to Brooklyn (1989)

Score
Label: Warner Bros.

1. Last Exit to Brooklyn (5:04)
  2. Victims (3:33)
  3. Think Fast (2:48)
  4. A Love Idea (3:05)
  5. Tralala (5:33)
  6. Riot (6:23)
  7. The Reckoning (7:13)
  8. As Low as It Gets (1:31)
  9. Finale-Last Exit to Brooklyn (6:20)
avatar van Jasper
Op deze soundtrack cd staat zo intens mooie muziek, dat 5 sterren eigenlijk te weinig is.

Vooral Track 2 (Victims), Track 4 (A Love Idea) en de laatste Track (Finale- Last Exit To Brooklyn ) zijn wonderschoon (dit zijn dan ook de nummers die terug zijn te vinden op de compilatie cd van zijn film muziek "Screenplaying").

Omdat het een sondtrack is zul je bij het beluisteren van deze CD misschien af en toe denken: waarom doet ie dit nu ineens, waarom dit effect. Maar als je de film gezien hebt wordt dat allemaal wel duidelijk. TRALALA bijvoorbeeld, is een personage uit de film.

Maar nogmaals, deze cd is zeker de moeite waard, en als je hier van houdt zou ik je ook zeker bovengenoemde compilatie cd "Screenplaying" aanbevelen.

Bij momenten ontzettend mooi, vooral dat slotnummer. Mark Knopfler is een veelzijdige artiest. En zijn eenvoud maakt hem nog grootser. Schitterend bij momenten!

avatar van Fingertippie
Schitterende muziek voor een zeer goede, soort van cult film. Echt de moeite om te bekijken en de muziek te beluisteren.
A Love Idea is van uitzonderlijke klasse en schoonheid.

avatar van goldendream
Een sterk synthesizergericht album van Knopfler. Er is slecht 1 nummer met gitaar. Het toont aan welke goede componist hij is. Van onnavolgbare schoonheid zijn 'A Love Idea' en 'Finale-Last Exit To Brooklyn'. Zoals op de vorige scores zijn er ook wat gewoon goede, maar niet supergoede nummers. 'Tralala' lijkt me de basis voor het latere 'Go Your Own Sweet Way', of verbeeld ik me dat? Zoals bij de vorige scores geef ik 3,5 sterren, zijnde 5 voor de beide pareltjes en 2,5/3 voor de rest.