Priscilla Ahn - A Good Day (2008)

Folk / Pop
Label: Blue Note

1. Dream (3:32)
  2. Wallflower (3:00)
  3. I Don't Think So (2:18)
  4. Masters in China (3:20)
  5. Leave the Light On (3:15)
  6. Red Cape (2:55)
  7. Astronaut (3:32)
  8. Lullaby (4:44)
  9. Find My Way Back Home (2:26)
  10. Opportunity to Cry (3:26)
  11. A Good Day (Morning Song) (3:24)
avatar van L_T_B
Gewaagd advies pakte in het geval van Priscilla Ahn toch nog positief uit. Toen ze 16 jaar oud was begon ze met haar eerste kleine optredens. Haar eerste optreden was in een lokale Borders Book Store. Een leraar die haar, een aantal optredens later, zag optreden op school adviseerde haar om van school te gaan en een carrière als zangeres proberen op te starten. "Maybe you should think about not going to school right now and pursuing songwriting as a career. After school, your whole life might be so different and you may not have that opportunity again". In 2006 nam ze haar eerste EP op en kwam ze via een vriend in contact met Blue Note Records.

Op de haar eerste naamloze EP staan ook twee nummers die terugkomen op "A Good Day", “Dream” en "I Don’t Think So”. De overige nummers op haar debuutalbum bevatten ook dezelfde zomerse Californische folk-pop deuntjes maar wel met rootsy ondertoon die ze overhield uit haar jeugd in Philadelphia. Veel van de nummers op dit album gaan ook over haar oversteek van de oost- naar de westkust en haar worstelingen als beginnende muzikant. Ook het nummer "Wallflower" over een verlegen muurbloempje lijkt gedeeltelijk autobiografisch geschreven te zijn. De jonge Priscilla weet een jeugdig maar toch ook erg volwassen album ten gehore te brengen met luchtige maar toch ook serieuze teksten. Een artieste om de komende jaren goed in de gaten te houden.

avatar van muziekobsessie
1,5
komt in Paradiso in voorprogramma van Ray Lamontagne. op t eerste gehoor wel leuk en saai tegelijk. Meer weet ik pas na een aantal draaibeurten

Nihilisme
Een dame om verliefd op te worden. Vooral het eerste nummer is werkelijkwaar prachtig. Dingen als het ietwat vreemde Astronaut en het schattige Lullaby maken het af, een uitermate leuk feelgoodplaatje.

Maar goed, het grote prijsnummer is dus Dream!

Live gezien in het voorprogramma van Ray LaMontagne in Bristol en het is zoals Nihilisme al zei een meisje om verliefd op te worden. Als tenger fragiel meisje staat ze daar op het podium met gitaar en mondharmonica en speelt ze de zaal plat met haar leuke melodietjes en engelen stem. Voorderest praat ze het geheel leuk en vrolijk aan elkaar. Ik moest dan ook even persoonlijk vertellen hoe geweldig ze was en daarbij ook meteen even op de foto. Leuke cd, een meid om goed in de gaten te houden. 3.5*/4*

avatar van unaej
Een zomers, lichtvoetig album, gezongen en gemaakt door een schattige engelenstem; al verwacht ik van Blue Note wel iets meer dan "zomaar" wat puike arrangementen die verhelen dat 'A Good Day' weinig nieuws onder de zon is.

avatar van berghti
Nihilisme schreef:
Een dame om verliefd op te worden.

Ja, wat een snoepje. En ook nog mooie muziek maken en een mooie stem hebben. Kom maar op met die ontbijttafel en beschuitjes.

avatar van grovonion
Dit jaar ben ik slordig met het invoeren van stemmen op musicmeter. Ik ben dit album toch al enkele maanden met regelmaat aan het draaien en ik dacht geevolueerd te zijn van een 3.5* score naar 4. Niet dus, dan maar beginnen met 4. Heel leuke plaat en een groeiplaat bovendien.

avatar van habada
erg leuke cd met vrolijke nummers..zeker aanrader
luister ook eens naar stephanie dozen ...net nog iets beter