Jadakiss - Kiss of Death (2004)

Label: Ruff Ryders

1. Intro (1:13)
  2. What You So Mad At? (3:37)
  3. Shine (5:00)

met Snoop Dogg en DJ Quik

4. Bring You Down (3:39)
  5. Time's Up (3:37)

met Nate Dogg

6. Why (4:03)

met Anthony Hamilton

7. U Make Me Wanna (4:54)

met Mariah Carrey

8. Hot Skit (0:18)
  9. Hot Sauce to Go (3:57)

met Pharrell

13. By Your Side (3:52)
  14. Gettin It In (3:37)

met Kanye West

15. Air It Out (4:04)
  16. Welcome to D-Block (4:25)

met Sheek Louch, Styles P en Eminem

17. Kiss of Death (3:12)
  18. Im Goin Back (3:38)
Jadakiss kiss of death ** 1/2

De featuring list is indrukwekkend maar wat je krijgt is een matige rapper en een matige productie. De guestartists zijn tevergeefs. Volgende ...

avatar van T.O.
sn@ke schreef:

De featuring list is indrukwekkend

Zou je die misschien aan willen passen?

Deze kerel komt de laatste tijd overigens erg vaak voor als gastartiest.

kom op mensen luister naar die beats van kanye west, swiss beatz, the neptunes. dit album is meer waard.
hier aantal cijfers

Im Goin Back 3:38 7

mes-one
sn@ke schreef:

Jadakiss kiss of death ** 1/2

De productie valt weer zwaar tegen inderdaad, maar Jadakiss een matige rapper? Die noteer ik even. Ik wacht nog steeds op zijn meesterwerk.

Springt te weinig uit de doorsnee - kwaliteit om mij echt te verbazen , niets echt verassend gezien .... ( is wel al lang geleden )

de beats zijn van hoog niveau, alleen is de stem van Jadakiss zeer irritant.
En wanneer iemand zegt Jadakiss, dan denk ik direct aan die videoclip met die 3 naakte wijven, waarbij het zowat wel een pornofilm lijkt, maar daar is natuurlijk niks mis mee, ja alleen dat die gast erbij inspeeld dat is irritant, dat is precies hetzelfde als met de beats die eingelijk niet bij de artiest past.

avatar van Gyzzz
Het lijkt er toch echt op dat Jadakiss solo geen topper kan afleveren. Naast de matige productie word ik ook erg moe van Jada's raps na een aantal tientallen minuten. 2,5*

Ik luister dan toch echt liever naar The LOX waar hij goed afwisselt met Styles en Sheek.

avatar van thomzi50
Een paar hoogtepunten staan er wel op, maar dieptepunten eveneens. (waarom Mariah Carey???). Prima rapper met iets te commerciële beats, toch drie sterren.

dope album , als je deze al goed vind dan vind je kiss the game goodbye nog dodelijker

Snowman
Lekker cd, hij kan het echt wel met nummers als Why & Hop. alleen wil hij iets t ecommercieel gaan. Voorbeeld: aanbpapen met Westsid eartiest als Snoop,Nate & Quik om ook in Cali te verkopen toch 4 sterren.

Holt
Shoot Outs is zonder twijfel het beste nummer. Vind ik. Verder een redelijk album.

Jadakiss is zeker geen slechte mc, ik vind hem best goed voor een commerciele rapper en de beats zijn ook zo slecht nog niet.
Maar verder wat ik tot nu toe heb gehoord natuurlijk wel redelijk standaart en de inhoud is ook niet zo bijzonder.
Maar het zit rond de 3,5 sterren denk ik.

avatar van MJ_DA_MAN
Damn wat is die tekst van Why goed

Why did Bush knocked down the towers???

Gesampeld door Immortal Technique.

Jada is juist een hele goede rapper, alleen op dit album laat hij het niet echt zien helaas.Toch is het een lekker album met hier een toppertje en daar een misser.

Enne wat Eminem doet op welcome to D-block snap ik nog steeds niet.

avatar van thomzi50
MJ_DA_MAN schreef:
Damn wat is die tekst van Why goed

Valt wel mee toch? Vind je dat nog steeds?

avatar van MJ_DA_MAN
Niet echt , weet ook niet waarom ik dat toen zei. Maar het blijft een leuk nummer, dat wel.

Harco
mes-one schreef:

Dat is dan toch maar Money, Power and Respect. Solo zal hij niets meer uitbrengen wat dat overtreft. Jammer, want er zit zeker meer in Jadakiss.

RedLightCityBoy
Hele chille nummers, stuk voor stuk gewoon echt speciaal.

RedLightCityBoy schreef:
Hele chille nummers, stuk voor stuk gewoon echt speciaal.

Met name: Why, I'm going back en Time's Up

RedLightCityBoy
Ik heb een langere versie van dit album...op mijne staan: 22 nummers...? een daarvan is redelijk irritant...the champ is here (ook redelijk bekend)

RedLightCityBoy
still feel me is zo'n geniale unieke zalige alchemist beat.

|Joël|
Still Feel Me
Ik heb geen woorden voor het instrumentale gedeelte, Alchemist gaat te ver met die beat. Is deze plaat echt zo goed of is het een ernstige vergissing dat dit nummer niet tussen de "favoriete tracks" terug te vinden is?! Ik vind de rapper Jadakiss helaas minder interessant en dus onder doen voor de deze productie.

Oh laat maar, ik heb al door dat het een vergissing moet zijn. Ik luister net naar Why en dat nummer voel ik absoluut niet. Daar zit in mijn optiek een goedkope "ringtone-"beat achter en dat staat dan weer op nummer 1 tussen de favorieten, onbegrijpelijk...

RedLightCityBoy
Wel een aangenaam album voor mij hoor, Why vindt ik juist heerlijk met Antonhy hamilton, die beat scheelt niet veel van Still Feel Me vindt ik

RedLightCityBoy
Why en U make me wanna video clips toegevoegd.

avatar van Pooiertje
Still Feel Me blijft geweldig

avatar van KILLERBEE99
Op een paar nummers na vind ik het niet veel aan...

Gucci-Mane
Classic album van Jadakiss. Het is een album midden in 00 , dan verwacht je goede producties zoals U make me wanna, times up , Why als heerlijke hits.

Still feel me, gettin it, Kiss of death zijn dodelijke bangers.

Jadakiss komt toch wel op zijn best voor in dit album. Hier laat hij zien dat hij in zijn prime is , en een zieke New york mc is.