Wire - Object 47 (2008)

1. One of Us (3:45)
  2. Circumspect (3:13)
  3. Mekon Headman (2:58)
  4. Perspex Icon (3:16)
  5. Four Long Years (3:45)
  6. Hard Currency (3:50)
  7. Patient Flees (5:23)
  8. Are You Ready? (4:43)
  9. All Fours (4:05)
Sheplays
Wire is door mij eigenlijk pas recentelijk ontdekt (na een tip van een mede-MuMe'r). Ik ben wel benieuwd hoe ze anno 2008 klinken!

avatar van gemaster
Feesten! Een nieuwe Wire.

avatar van c-moon
Hoera, hijis toegevoegd
Roll on 7 juli !!

avatar van Cygnus
Jongens, wat een tegenvaller zeg! Waar ik, net als bij het andere recentere werk, lekkere felle punkachtige songs had verwacht, kabbelt dit maar een beetje voort zonder te boeien. Ik kan me haast niet voorstellen dat tijdens het geniale concert laatst nummers van deze plaat gespeeld zijn...

bobbee
Wire is een alltime favourite. Chairs missing is nog altijd het leukste, hoewel ik de zwaardere richting van 514 en het vervolg met Dome in die tijd wel lekker vond. Net als de soloplaten van Colin Newman trouwens. Send was heerlijk, daar joeg je iedereen de boom mee in. Behalve mijn zoontje van 12 die het 'vet' vond. De appel etc.

Naar deze ben ik wel benieuwd, ik ben het nog nergens tegengekomen op internet. Zelfs binsearchen levert niets op.

Cygnus waar heb je de muziek gehoord?

bobbee
Paap_Floyd schreef:
154

right!. ach ja de leeftijd,

avatar van gemaster
Hij is wel gelekt, want ik zie hem ook staan op soulseek. Binsearchen heeft nog geen zin idd, zal pas bij de officiele release iets opleveren denk ik.

ohmusica
geef mij maar 154, object 47 is teveel kopieerwerk, ihet bouwwerk mist esprit en karakter, het voegt weinig toe en dat is jammer voor wire

avatar van gemaster
Het is een beetje een 'wire-by-the-numbers' plaat geworden. Het verrast me nergens echt. Aan de andere kant kan geen enkele band een album maken als dit. Het beste nummer is de openingstrack.

avatar van dj maus
Cygnus schreef:

Nou, dat concert - in Ekko - vond ik eigenlijk precies zoals jij deze plaat beschrijft. Bepaald niet geniaal, dus.

Ga er wel weer heen, als het effe kan, op ZXZW, hier in Tilburg en dan maar hopen op meer oud werk op de setlist.

dj maus schreef:

Hij was in Leuven

avatar van Cygnus
Paap_Floyd schreef:
Hij was in Leuven

Ja, ik was in Leuven wezen kijken... Geen idee hoe het in Ekko was, al hoorde ik dat dat ook vrij geniaal was...

avatar van Paap_Floyd
Ekko was best okee inderdaad.

in tegenstelling tot heel wat andere musicmeters vind ik dit een heel goede cd van Wire! Ik begrijp de negatieve reacties niet zo goed hoor. Kan me meer vinden in de Q's recensie (vier sterren)

avatar van Paap_Floyd
Het ligt er ook maar net aan welke sound je ligt. Smaken verschillen nietwaar?

Ik vind dit ook een prima album, maar ik heb dan ook niks met hun eerste albums.
Vind vooral The Ideal Copy en A Bell Is a Cup (Until It Is Struck) geslaagde albums.

avatar van Alicia
Momenteel verzamel ik Wire albums. Nu... daar ben je dus wel even mee bezig. Na het explosieve punkgeweld van Send vind ik deze Wire plaat toch fijner klinken. Op dit album hoor ik tenminste weer leuke melodietjes. Dat is waar Wire over het algemeen zo sterk in is: goede songs schrijven.
Nee... dit album behoort misschien niet het allerbeste werk van Wire - dat is geweest (o.a. 154, The Ideal Copy) of dat komt nog (o.a. Changes Become Us, Wire en Nocturnal Koreans), maar Object 47 is het aanhoren meer dan waard.

Favorieten: One of Us, Hard Currency, Patient Flees.