Equilibrium - Sagas (2008)

Duitsland
Folk / Metal
Label: Nuclear Blast

1. Prolog Auf Erden (3:38)
  2. Wurzelbert (4:58)
  3. Blut Im Auge (4:44)
  4. Unbesiegt (6:19)
  5. Verrat (6:04)
  6. Snüffel (5:44)
  7. Heimwärts (2:32)
  8. Heiderauche (Instr.) (2:31)
  9. Die Weide und der Fluß (7:21)
  10. Des Sängers Fluch (8:03)
  11. Ruf in den Wind (4:52)
  12. Dämmerung (5:54)
  13. Mana (16:21)
avatar van dennisrammstein
Dit word echt het album van het jaar als de nieuwe van Wintersun niet uitkomt. 80 minuten lang genieten!

avatar van dennisrammstein
En wederom een meesterwerk! Nog epischer dan Turis Fratyr! 5/5

avatar van jedimaster
Folk en metal een super combinatie.

avatar van Lord Tilo
Wat mij betreft album van het jaar. Geniaal!

avatar van Lord Tilo
Ik haal er maar een puntje van af, afmix kwaliteit is om te huilen. Lijkt op Amon Amarth - Twilight of the Thunder God wel. :-')

Verknocht aan Mana =] Kan geen genoeg krijgen van dat fantastische nummer

maar voor de rest moet ik niets hebben van de zang die ze ten gehore brengen dat vind ik ronduit belachelijk.. maar goed, Mana is heerlijk maar verder zal het me een zorg zijn ^^

Werkelijk een meesterwerk dit album. De muziek is perfect en Mana is wellicht een van de beste folk metal nummers die ik ooit gehoord heb. Enig minpuntje is de zang die naar mijn mening niet helemaal bij de muziek past en weinig gevarieerd over komt. Daarom een 4,5 .

avatar van Scython
Fenominaal album van onze Duitse buren. Het klinkt stuk voor stuk allemaal zeer solide en is gewoon 'n avontuur om naar te luisteren.

De 16 minuut epic is natuurlijk 'n perfecte afsluiter en tevens het beste nummer. Het enige minpuntje is de productie, wel ERG gladjes allemaal.

Maar voor de rest 'n topper!

leander?
Het vervelende is inderdaad dat de folkriedeltjes af en toe wat té gladjes klinken. Maar ik denk niet dat dit aan de productie ligt.
Luister hem nu voor de tweede keer. Blut Im Auge is echt ongelofelijk
3.5 is overigens behoorlijk hoog om mee te beginnen, voor mijn doen.

avatar van horned_reaper
Toch een half puntje erbij..... jeetje wat is Mana prachtig !!! (L)

avatar van Metalhead99
Mana is zeker een mooi nummer en de rest van het album mag er ook wel zijn.

Tim Leroy
Heel mooi, krachtig album. Dit album vergt veel tijd om enkele keren te beluisteren, maar het lange luisterwerk loont! Persoonlijke toppers: Blut Im Auge, Heimwarts en natuurlijk Mana. Veel heb ik niet aan te merken op dit album, het is gewoon zodanig goed...

avatar van freitzen
Afgelopen week had ik wat nieuwe albums uit verschillende genres gedownload voor op vakantie, maar uiteindelijk zat ik toch de helft van de tijd weer aan de metal... deze metal dus. Een paar nummers waren nodig om door de matige productie heen te luisteren maar dan krijg je ook wat. Zonder ooit plat te klinken worden er knallers gemaakt als Wurzelbert, Unbesiegt, Heimwärts - die laatste gaat Finntrolls Urswamp hier misschien nog naar de kroon stijgen als favoriete metal-tussendoortje.
Het album is al ruim een uur bezig wanneer je nog verrast wordt met een knappe, zestien minuten durende (en volledig instrumentale... zonder stiltes, windgeruis en dergelijke!) afsluiter. En die luister ik dan vervolgens ook nog uit... ja, dan is er een goeie plaat gemaakt.

En wat is Duits toch een prima taal voor een paar flinke screams!

avatar van musicborst
O, o, o, wat jammer toch weer van dat overheersende speenvarken geschreeuw.... Muzikaal staat dit als een huis! De "zang" verpest mijn luisterplezier volkomen. De punten zijn enkel en alleen verdiend door het laatste nummer.

avatar van MeesBowieFan1
Mijn eerste metal album, geweldig!!! Jemig dit smaakt naar meer