Thee Silver Mountain Reveries - Pretty Little Lightning Paw (2004)

Canada
Label: Constellation

1. More Action! Less Tears! (5:21)
  2. Microphones in the Trees (9:47)
  3. Pretty Little Lightning Paw (10:02)
  4. There's a River in the Valley Made of Melting Snow (5:08)
  5. There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) * (10:57)
Opmerkelijke EP.

Het openingsnummer is in de stijl van GYBE! en het leukst. Het tweede nummer is echt geweldig mooi met een flinke hoeveelheid sfeer.

Daarna wordt het echter steeds vreemder. Nou is dat bij silvery mt. zion niet zo heel erg raar, maar ik krijg hier een klein beetje 't gevoel alsof ik in de maling wordt genomen. Onder het motto: 'wij zijn van GYBE!, alles wat we doen is toch wel leuk'.

Maar leuk is 't allemaal wel.

avatar van The Scientist
moet hier niet "A Silver Mt. Zion" als artiestennaam staan, of in ieder geval als alternatieve artiestennaam?

Dat laatste. Op het hoesje is die naam in geen velden of wegen te bekennen.

avatar van The Scientist
Microphones in the Trees is echt geweldig.. de rest is niet slecht.. maar toch een stuk minder interessant.

Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over de vijfde track? Enig zoekwerk op internet vertelde mij dat dit een nummer is van Sun Ra. Waarom staat deze op dit album? En op welke versie van het album?

avatar van otherfool
Jammer van het titelnummer want de rest is zeker wel aan te horen, met Microphones in the Trees als hoogtepuntje. Laat ik in de zak met 3* grabbelen...

avatar van Eveningguard
Ze zijn wel meesters in het bedenken van titels voor hun tracks! Hoe kom je er op!

avatar van kobe bryant fan
Mooie EP, de eerste twee nummers zijn mijn favorieten. Vooral Microphones in the Trees is 10 minuten lang genieten. Efrim zingt ook erg goed. Maar op de titelsong gaat alles dan wat minder, de compositie boeit me minder en de zang van Efrim doet me ook niet zo veel. Gelukkig sluit de EP nog mooi af met There's a River in the Valley Made of Melting Snow.

avatar van galleryplay
Toch even melden dat More Action! Less Tears! tot het beste hoort wat dit collectief (in welke hoedanigheid dan ook) heeft uitgebracht. Pure euforie.