Beardfish - Sleeping in Traffic: Part Two (2008)

Zweden
Label: Inside Out

1. As the Sun Sets (1:12)
  2. Into the Night (8:51)
  3. The Hunter (5:56)
  4. South of the Border (7:43)
  5. Cash Flow (6:07)
  6. Chimay (7:10)
  7. Sleeping in Traffic (35:44)
  8. Sunrise Again (1:38)
avatar van oruiz
pfff valt niet mee dit, mss is het een groeier maar vooralsnog een schamele 3,0

avatar van hankster
Was ik bij The Sane Day nog helemaal weg van het toch behoorlijk klassieke geluid a la Genesis, nu begint dit toch allemaal wel wat meer van hetzelfde te worden. Ik vrees dat ik hem misschien nog wel moet verlagen naar 3*. Jammer.

Mostlyanthony
Ik heb deze band nog maar net ontdekt (dus ik weet niet of het meer van hetzelfde is), maar wat een heerlijke plaat. Ik kan er geen genoeg van krijgen, net zo min als van Part One. Deze komt zeker in mijn top 10 van 2008 terecht.

Misterfool
prachtige prog die van vele genre wat invloed heeft. Ook nog eens een goede stem wat zeker bij (neo) prog niet altijd zelfsprekend is.

Schitterende plaat, echte prog met uitmuntende muzikanten.
Pink Floyd, Genesis, VdGraaf Gen... Het komt allemaal voorbij op hun eigenzinnige wijze.

avatar van sugar mice
Veel humor ook, a la Zappa, die je soms bijna voorbij hoort komen. Lijkt meer op Flower Kings / Spocks Beard / Happy The Man dan Genesis / Marillion / ELP. Het klinkt allemaal wat luchtiger en spontaner bij die eerste groep dan bij de tweede groep. Maar je hoort invloeden van allemaal, inclusief Floyd en voornoemde Zappa.

avatar van musicboy2602
Heerlijk frisse neo-progressive, zeg! Een absolute favorite met Pink Floyd-coupletten en refreintjes maar ook veel instrumentals die erg aan bands als Dream Theater en misschien wel King Crimson doen denken. Heerlijk refreintje ook dat The Hunter. Topplaat.

avatar van musicboy2602
Die stem doet me overigens op sommige punten erg veel denken aan die geweldige Jim Morrison.

avatar van Papartis
Prima Prog.rock Uit Zweeeeeeeeden.

avatar van Don Cappuccino
Beardfish is een Zweedse band die heel veel invloeden uit seventies Prog Rock heeft, maar ook erg eigentijds kan klinken. Sleeping In Traffic: Part II is deel 2 van Sleeping in Traffic wat een dag van een mens moet voorstellen. Deel 1 is dag en Deel II is nacht. Destined Solitaire is geweldig en deze is ook erg goed.

Het album begint met een gave keyboardsolo en begint daarna met een stuk wat ook van Genesis had kunnen zijn. Het heeft ook heel veel invloeden van Zappa, bijvoorbeeld dat de gitaar de zanglijn volgt, iets wat ik vaak hoor in de muziek van Zappa, en de humor en de onverwachte twists hebben ook weg van Zappa. Het orgel is echt heerlijk, de bas is goed hoorbaar, iets wat bij heel veel cd´s niet is. Af en toe is het gewoon kermismuziek, maar dan geweldig gespeeld. Sleeping in Traffic boeit 35 minuten lang, iets wat veel bands niet lukt. Heerlijke Prog Rock is dit, 4 sterren. Enorm veel verschillende stijlen, in het titelnummer zit zelfs een verwijzing naar de Bee Gees