Scotty Moore - The Guitar That Changed the World! (1964)

Label: Epic

1. Hound Dog (2:13)
  2. Loving You (2:33)
  3. Money Honey (2:11)
  4. My Baby Left Me (2:20)
  5. Heartbreak Hotel (2:44)
  6. That's All Right (2:22)
  7. Milk Cow Blues (2:26)
  8. Don't (2:45)
  9. Mystery Train (2:00)
  10. Don't Be Cruel (2:05)
  11. Love Me Tender (2:45)
  12. Mean Woman Blues (2:12)
avatar van jorro
Scotty Moore, die naam zei me niets. Maar ik begrijp dat hij de oprichter was van de Blue Moon Boys, de begeleidingsband van Elvis Presley. Van 1954 tot 1968 was hij de gitarist van Elvis in de studio en live op het podium.
Hij wordt beschouwd als een van de grootste gitaristen en Rolling Stone plaatste hem in 1011 op de 29e plaats van beste gitaristen ooit.

Dit album is het enige album onder eigen naam in de 'Elvis periode'. Na 1977 zijn er nog wel een aantal albums uitgebracht waar hij aan heeft meegewerkt. Er staan een aantal covers op, met daarin een centrale plaats voor de gitaar. Het is geen must have volgens mij want echt spectaculair wordt het nergens.
Op 96 in de 100 Greatest Albums of 1964 en geen notering in BestEverAlbums.