Apparat - Things to Be Frickled (2008)

Duitsland
Electronic
Label: Shitkatapult

1. Francesco Tristano - Strings of Life [Apparat Rmx] (4:49)
  2. Swayzak - Smile & Receive [Apparat Rmx] (7:14)
  3. Raz Ohara and The Odd Orchestra - Where He At [Apparat Rmx] (5:13)
  4. Boys Noize - Shine Shine [Apparat Rmx] (6:52)
  5. Paul Kalkbrenner - Queer Fellow [Ellen Allien & Apparat Rmx] (6:15)
  6. Nathan Fake - Charlie's House [Apparat Rmx] (6:23)
  7. Lusine - Drift [Apparat Rmx] (3:28)
  8. Apparat - Fractales [Apparat Ibiza Version] (5:29)
  9. Meteo/Thiel - Bass & Go [Apparat Rmx] (4:11)
  10. Nitrada - Fading Away [Apparat Rmx] (4:20)
  11. Moderat en Paul St Hilaire - Let Your Love Grow [Apparat Live Version] (5:28)
  12. Apparat - Komponent [Telefon Tel Aviv Rmx] (4:19)

met Raz Ohara

13. Apparat - Holdon [Chris de Luca Vs Phono Rmx] (4:04)

met Raz Ohara

14. Apparat - Arcadia [Telefon Tel Aviv Rmx] (7:45)
  15. Apparat - Holdon [Modeselektor Rmx] (5:50)

met Raz Ohara

16. Apparat - Hailing from the Edge [Shrubbn!! Rmx] (3:43)

met Raz Ohara

17. Apparat - Arcadia [Boys Noize Version] (3:49)
  18. Apparat - Schallstrom [Thomas Fehlmann Rmx] (6:12)
  19. Apparat - Contradiction [Lusine Rmx] (4:53)
  20. Apparat - Steinholz [Monolake Rmx] (4:43)
  21. Apparat - Wooden [Anders Ilar Remix] (6:48)
  22. Apparat - Holdon [Raz Ohara's a Minor Version] (3:10)

avatar van KampF
Apparat staat bij mij iig bekend om z'n uiterst fijne remixes, en of zijn eigen nummers ook fijn gepimpt worden is nog maar de vraag. Hoe dan ook, ik ga de plaat nu aanzetten!

avatar van luc011190
Nummer 11 is het beste wat 2008 ons tot nu toe gebracht heeft. Toen ik Apparat live zag (beste set die ik ooit gezien heb) raakte ik na zijn optreden met hem in gesprek. Leuk gesprek (over techno en non-techno, Joy Division, Godspeed you Black Emperor...), maar ik wist dat ik de hele tijd nog wat wilde vragen. Eenmaal thuisgekomen wist ik het: ik wilde vragen hoe dat reggea-achtige nummer heette met die man-en vrouwvocaal (oh!).
Later ging ik deze cd luisteren, en hoorde ik hem inneens voorbij komen. Super!
De Apparatremixen zijn redelijk (Shine Shine, Bass & Go) tot geniaal (Smile & Receive). De nummers van Apparat geremixd door anderen zijn helaas onvoldoende (Boys Noize remix van Arcadia) tot matig (Modeselektor remix van Holdon).

herman schreef:

Die uit 11 niet, nee.

Ok, maar vast wel anderen. Ik ga eens op zoek. Dit album staat ook op mijn verlanglijstje. Toch wel erg benieuwd naar... ik moet wel zeggen dat ik de Arcadia-remixen al ken en daar niet echt van onder de indruk was. Wel een atypische remix voor Boys Noize. Die van Telefon Tel Aviv is een stuk beter, maar niet echt heel memorabel. Maar wel leuk om eens in een mix te stoppen.

avatar van luc011190
Ervaring leert trouwens dat de sets van Apparat in de huiskamer niet zo tot hun recht komen. Geripte sets hebben sowieso over het algemeen een afschuwelijk slechte kwaliteit, en bij die van Apparat valt het extra op. Het is zo'n groot geluid, de kicks als zweepslagen en dan die dikke atmosferische geluiden. Het is gewoon moeilijk te omschrijven. Waar het op neer komt is dat je het gewoon een keer live moet ervaren (5 september in Patronaat met Dave Clarke (?!))

Dave Clarke... die draaide op Sziget echt kneiterhard. Oordoppen mee dan maar.

avatar van Ollie
Ben benieuwd hierna!

avatar van vlsander
Hoewel ik ongelooflijk fan ben van Apparat, vind ik deze cd niet super. Remixen maken is niet helemaal zijn ding vind ik. Zijn eigen nummers zijn stukken beter. En de remixen van zijn nummers vind ik ook matig. Luc011190, is apparat eigenlijk een vriendelijke kerel of eerder een arrogante typ die na zijn set niet rap genoeg in zijn taxi kan zitten? Ik gok op het eerste... Op zijn myspace is er trouwens een bericht te lezen: last words of 2007 waar hij kort zijn jaar schets. De dankbaarheid en het besef van Sascha Ring hoe gelukkig hij wel niet mag zijn met zijn talenten en het succes dat hij heeft is er prachtig in af te lezen. Hij weet perfect waarmee hij bezig is. Heb ik echt respect voor.

avatar van luc011190
Tegen mij was hij echt heel vriendelijk. Overigens hoeft dat van mij eigenlijk niet eens zo. Altijd die onzin van 'zo gewoon gebleven' etc. Laat zo'n man maar lekker goede muziek maken en verder mag hij van mij zo onsymphatiek zijn als hij wil

Maar die ontmoeting was wel grappig. Het leuke is namelijk dat hij naar mij toe kwam in het publiek om even te zeggen dat hij het zo vet vond dat de jeugd van tegenwoordig naar Joy Division luistert (ik had Unknown Pleasures-shirt aan). Vervolgens wilde hij weten wat ik allemaal nog meer luisterde en of ik ook produceerde. Ik voelde me er gewoon een beetje opgelaten van. Het enige dat ik uit kon brengen was: "Thank you for your good music."

Lekker plaatje. Niet alle remixen zijn allemaal even goed maar dat kan de pret niet drukken op zomerse dagen. Vooral de apparat remix van Swayzak is super!

herman schreef:

Ja
Een dag later speelde hij in Utrecht exact dezelfde set en die staat hier in (relatieve) topkwaliteit:

Zitten echt een paar prachtige onuitgebrachte pareltjes tussen