DJ Teebee - Travel in Silence EP (2001)

Noorwegen
Electronic
Label: Subtitles

1. April Dawn
  2. Travel in Silence
  3. Blue Rose
  4. Touched by God
tuktak
tjah, wat valt hierover te zeggen, ik kan hier alleen maar 5 sterren voor geven. drum n bass in ultima forma.
april dawn start met een diepe bassline en r&b vocals die alleen teebee zo geniaal kan combineren. de enige die dit mijns inziens ook zeer goed lukt is dubstepper burial.
travel in silence is een heerlijke relaxte roler, die gewoon niet op wil houden. hier kan je gewoon niet stil op blijven zitten, aangezien dit ritme zo ontzettend catchy is.
blue rose is met zijn sferische opbouw naar een climax een track die mij misschien wel het meest beinvloed heeft meer naar electronische muziek ipv rock te gaan luisteren. toen ik dit in 2001 te horen kreeg was ik meteen helemaal verkocht, en is drum n bass ook een belangrijke muziekstroming voor mij geworden.
touched by god is een iets futuristischere klank en neigt iets meer naar het oudere werk van teebee. rolt minder lekker, maar hoort is hierdoor zeker niet slechter.
al met al een ep die misschien niet bekend is bij de grote massa, maar op mij een enorme impact heeft gehad. daarom zet ik hem meteen ook maar in mijn top10.

Joepie! M'n eerste toevoeging in iemands top 10