Dopplereffekt - Gesamtkunstwerk (1999)

Electronic
Label: Gigolo

1. Cellular Phone (4:37)
  2. Technic 1200 (4:32)
  3. Scientist (4:13)
  4. Rocket Scientist (3:22)
  5. Master Organism (3:06)
  6. Satellites (2:50)
  7. Plastiphilia (1:03)
  8. Plastiphilia 2 (2:15)
  9. Voice Activated (4:08)
  10. Speak & Spell (4:28)
  11. Denki No Zuno (2:51)
  12. Radiometer (4:20)
  13. Pornoactress (2:25)
  14. Infophysix (3:53)
  15. Pornoviewer (2:30)
  16. Sterilization (2:30)
  17. Gesamtkunstwerk (6:08)
Grappige electro-plaat wel, dit. Pornoactress is het leukste nummer.

Valt me trouwens op dat dit op Gigolo - het label van DJ Hell dacht ik - uit is. Was ik me helemaal niet bewust van toen ik dit destijds ontdekte.

avatar van gemaster
Wat een gave Duitse artiestennaam en titel zeg.

Ja, zeker. Dat trok ook mijn aandacht wel.

thejazzscène
Ik vind dit een hele goeie elektro plaat. Ligt enorm goed bij me in de smaak. Pornoactress, rocket scientist, scientist,.. vind ik erg sterke nummers.
Maar ik vind dat International Dj gigolos (idd van Dj hell, Herman) dit album niet verdient. Dopplereffekt past niet in het label van gigolos. Bunker zou interessanter geweest zijn naar mijn denken. Maar geen probleem, krachtig album.

thejazzscène
Voor de moment is er een repress van Gesamstkunstwerk door CloneRecords. Kopen zou ik zeggen.

avatar van jorisbeltsin
Eindelijk gekocht! Deze zocht ik al lang...
Essentieel album in het genre. Ik geef het dan ook 5*

We had to sterilize the population...

Ik heb deze cd nu al een tijdje en moet zeggen dat ik het een bijzonder exemplaar vind. Pornoactress & Radiometer blijven mijn favoriet! Bunker Records zou inderdaad een stuk interessanter geweest zijn voor dit duo. Maar dat doet dit album zeker niet te min.

avatar van brooklyn
Interessant dat Bangalter voor ' Irreversible' de sample heeft gejat van het titelnummer van dit album

tuktak
een kloonalbum van zegmaar alles van kraftwerk, maar dan wel een goeie. leuke plaat.

avatar van berghti
brooklyn schreef:

Ontdek dat nu pas. Obscure toestanden. Gevaarlijk.

avatar van kappottevic
blijkbaar is dit soort electro niet zo mijn ding. wat een saaie bliepjes zeg...

Hm, ik ontdek dit nu pas. Op het eerste gehoor is het wel vrij oké. Maar ik vrees zoals hier boven werd gezegd dat het inderdaad de neiging heeft om saai te worden. Maar als ik dan naar de datum kijk snap ik het wel, 't is ondertussen ook al 11 jaar oud! En we werden het afgelopen deccenium dan ook dood gegooid met electro.

avatar van UK-Choonz
Leuke verzameling elektro-trackjes. Eens wat anders dan mijn standaard breakbeat liefhebberij.

Staan enkele toppers op. Vooral tracks als Gesamtkunstwerk, Pornoactress en Infophysix zijn echt geweldig.

Al staan er ook wel weer wat eentonige nummers op die de zaak wat naar beneden halen.

avatar van RogerV
Dit is inderdaad erg gaaf. Mooie act waar de geheimzinnigheid omheen hangt. Infophysix is veruit de sterkste track hierop. Heerlijk melodieus.