CYNE - Starship Utopia (2008)

Label: Project: Mooncircle

1. Kill the Music (3:07)
  2. Starship Utopia (2:06)
  3. Sex Tapes (2:16)
  4. Elemental (1:57)
  5. Six Shooter [Speck Crum Remix] (2:18)
  6. Loopholes (3:05)

10. Montana (2:43)

met Deceptikon

11. Catharsis (3:19)
avatar van Osiris Apis
Er komt toch nog een volledig album aan van Cyne?
Dit album klinkt weer goed. Floatin' stond ook al op die gratis EP.

avatar van Rhythm & Poetry
Is dit wel een regulier album dan? Aan de tijdsduur te zien zou ik geneigd zijn te zeggen van niet. Ga hem zo beluisteren, verwacht er wel wat van.

Edit:

Is toch een erg mooi plaatje. Met een paar super tracks als Kill The Music, Hurricane Song & Catharsis. Maar ook de overige nummers zijn allemaal erg goed. Producties zijn van een CYNE-waardig niveau. De raps zijn ook erg goed, sterke teksten en goede flows.

avatar van MJ_DA_MAN
Alles onder de 30 minuten is toch een EP?

avatar van Gyzzz
Hangt er een beetje vanaf wat de artiest zelf ervan maakt en hoe het als totaalplaatje overkomt, lijkt me. Ik heb wel albums van onder de 30 minuten en ook EP's die er ruim overheen gaan.

Social_Mask
Dit kan toch geen LP zijn Ik ben er toch erg benieuwd naar, de vorige 2 albums gaf ik 4,5*, waar Time Being bij mijn Top20 thuis hoort.

SinX
De nieuwe CYNE.

Op een of andere manier is dit album gaan bestaan zonder dat ik er van afwist. Zie ik hem hier plotseling staan! ( Musicmeter = Lifesaver)

Vorige 2 albums waren/zijn echt geweldig! Dus ik verwacht hier minder, maar toch iets leuks van.

Zal zo snel mogelijk eens luisteren.

Social_Mask
Het begin (eerste 3 nummers) zijn redelijk...Beetje tegenvallend zelfs. Maar dan volgen er 8 stuk voor stuk sterke nummers. Met name Divides, Floatin' en Catharsis. Dat laatste nummer is zelfs 1 van CYNEs beste nummers. Ik geef hier 4* voor, maar het is 4,25* waard. En dat komt niet alleen door de beats en de chemistry...maar ook dankzij Cise Star! Na Slug en Tupac toch wel mijn favoriete rapper. Hij klinkt zo vet, geweldige stem en ook nog prachtige teksten!

RedLightCityBoy
Prachtige cover, ook leuke muziek trouwens.

avatar van prodi9y9
beetje afwisselend ep vind k zelf. catharsis en kill the music vind ik echt geweldig. had deze nummers gespaard voor pretty dark things en ik had die album een 5 gegeven! maarjah voor deze: tussen de 3/3.5...k ga voor de 3. kijken of die nog groeit!

Rene1979
Heb dit plaatje origineel in de kast. Zijn gewoon weer een aantal fijne tracks van een vn mijn favo hip hop groepen

avatar van MJ_DA_MAN
Plaat begin lekker, maar zakt daarna wat in. Vind het ook wat rommelig; jammer dus.

avatar van Elohim
catharsis is uitgegroeid tot een van mijn favoriete nummers van CYNE en de titeltrack is ook echt lekker "but niggas need ice!"

maar een nummer als sex tapes, serieus? die beat? geen grap? elemental is dan wel weer leuk, alleen heb ik toch niet echt het gevoel alsof hier de superkwaliteit van CYNE in zit.

ik moet zeggen dat loopholes dan weer een heel lekkere track is, doet me denken aan time being

over een algemeen een van CYNE's slechtere platen, maarja... maakt niet veel uit, nog steeds leuk om te luisteren: 3,5* (daarbij komt dat dit mijn enige CYNE album is, gekregen als souvenir uit japan lol)

avatar van Arrie
Berichten verwijderd omdat het bericht waar op gereageerd was er niet meer stond.

avatar van Elohim
Hoezo wordt deze plaat constant weer terug gezet als EP. Hij is kort, maar is gedropt als vol album. Ik heb deze verandering al eerder doorgegeven, toen werd hij geaccepteerd, laat dat dan ook staan. Het IS namelijk gewoon een regulier album.

avatar van Shelter
Ken alleen Floatin hiervan, die is echt nice!
Producties zijn behoorlijk anders van ouder werk.