Tindersticks - Curtains (1997)

4,02

Label: London

1. Another Night In (5:11)
  2. Rented Rooms (5:12)
  3. Don't Look Down (4:18)
  4. Dicks Slow Song (4:09)
  5. Fast One (1:52)
  6. Ballad of Tindersicks (7:37)
  7. Dancing (2:56)
  8. Let's Pretend (3:21)
  9. Desperate Man (3:21)
  10. Buried Bones (4:03)
  11. Bearsuit (2:11)
  12. (Tonight) Are You Trying to Fall in Love (3:07)
  13. I Was Your Man (3:39)
  14. Bathtime (4:03)
  15. Walking (5:25)
  16. Bathtime [Version] * (3:57)
  17. Paco's Theme * (4:05)
  18. Shadow * (2:48)
  19. Manalow * (3:28)
  20. Rented Rooms [Single Version] * (5:14)
  21. Rented Rooms [Swing Version] * (5:01)
  22. Make Believe * (4:11)
  23. A Marriage Made in Heaven * (5:15)
  24. For Those... [Orchestral Version] * (4:55)
19 BERICHTEN

moviefreak#1
Gewoon heel erg mooi met gevoel geschreven en overgebracht met die prachtige stem van de zanger. Die vent rookt minstens een pak peuken op bij elk concert maar wat is ie goed
1 van mn favoriete albums dit.

avatar van Jasper
Combinatie van tekst en muziek is geweldig vind ik bij veel nummers van Tindersticks. Buried Bones is daar een goed voorbeeld van (wat een geweldige outro trouwens), net als Rented Rooms.

avatar van Sonic Nurse
Een van de albums die mn adem deed stollen toen ik m voor het eerst luisterde. Patjantandjes, wat was dat goed. Naar aanleiding van dit album ben ik alle andere albums gaan kopen. Bij een concert in Vredenburg helemaal in mn eigen wereldje gezeten. Ik draai m tegenwoordig wat minder maar als ik m draai herleven oude tijden...
****1/2

avatar van Rayaccos
Dit is inderdaad een mooi album om mee te beginnen als je ze nog niet kent. Thom Yorke van radiohead is ook fan van dit album en dat zegt eigenlijk al genoeg.

Dankzij een vriend van me hier een aantal jaren geleden mee in aanraking gekomen. Wat was ik onder de indruk! Elke keer als ik het album luister en de begintonen op me afkomen raak ik in een opperste vorm van rust...

Greed's all gone now, there's no question
And I can see you push your hair behind your ear
Regain your balance
Doesn't matter where she is tonight
Or with whoever she spends her time
If these arms were meant to hold her
They were never meant to hold her so tight
For the love of that girl

Het begin is inderdaad sterk, maar na een minuut of twintig zet toch de verveling in. En dan moet je nog drie kwartier... Nee, die andere CD die ik heb van Tindersticks (Donkeys) vind ik toch een stuk fijner...

fastpulseboy
in de videoclip (en misschien ook de single versie?) van rented rooms komt er halverwege een geweldige brassband doorheen. Heeft iemand toevallig deze versie? (ik heb alleen die verrotte videoband...)

/edit;

ben nu de versie aan het downloaden dus..........
het heet rented rooms (swing)

Snel sluiten die gordijnen. Kaarsjes aan, volume-knop van de stereo hoger en genieten van die warme stem, van die melancholische melodieën, helemaal opgaan in een sfeer die je kippenvel bezorgt.

Op zulke momenten besef je toch weer dat muziek zo ontzettend lekker kan zijn en dat je blij bent dit soort bandjes te kennen.

avatar van thetinderstick
Wat blijft dit, ook na 10 jaar, een geweldige cd. Wat mij betreft het beste Tindersticks album, en tevens een van mn favoriete albums allertijden. De prachtige donkere croon stem van Stuart Staples, de vioolpartijen, het subtiele drumwerk. Niet iedereen houdt ervan (sommigen noemen het 'depressieve kutmuziek') maar als je gevoelig bent voor dit soort muziek is het een fantastische plaat. Favorieten: het prachtige 'Another Night In' (bij het luisteren naar dit nummer heb ik menig traantje gelaten), 'Rented Rooms' , 'Dancing', het duet 'Buried Bones' en 'Let's Pretend'.
Jammer dat maar zo (relatief) weinig mensen deze band kennen, alhoewel, misschien is dat maar beter zo. Ben in ieder geval blij dat ik het ken. 5 sterren.

Het schijnt dat er, voor het eerst sinds 2003, er een nieuw Tindersticks album uit gaat komen, begin 2008. De bezetting zal iets anders zijn: Stuart, Neil en David, aangevuld met leden uit Stuart's huidige solo band.

EVANSHEWSON
Deze heb ik eens van de bieb gecopieerd... euh, mijn enige wapenfeit wat deze band betreft, ik denk geheel onterecht.

Ik meen me te herinneren dat ik dat eigenlijk lekker dromerige muziek vond, ik ga het album opnieuw beluisteren en kom dan terug met mijn bevindingen.

avatar van Woody
Het nieuwe album nog niet gehoord. Daarom deze klassieker nog maar weer eens opgezet. Fantastische sfeervolle plaat maar o o o wat kan ik mij ergeren aan Fast One. Zo'n misser haalt heel de sfeer uit de plaat. Jammer maar desondanks een vette 4*

avatar van jacques.be
Fast One vind ik net een heel leuk nummer. Helemaal anders qua sfeer en euh tempo, maar heel tof gedaan. En ook wel passend.

fijn die band die halverwege rented rooms er bij komt ,lekker swingen. voor de rest goed album . als ik bij nick cave niet terecht kan dan zijn er nog de tindersticks

avatar van dj maus
Paco's Theme, Shadow en Manalow zijn erg sterke b-kantjes van de single Bathtime, die het album zelf ver overstijgen

vooral Shadow

avatar van Omsk
Ballad of Tindersticks, ik wist dat er ergens zo'n muziek gemaakt moest worden. Ik moest alleen nog ontdekken waar en door wie. Ook het openingsnummer is erg mooi.

avatar van Noki
Jammer van dat jankerige Fast One. Past geheel niet in de sfeer van de plaat. Half punt aftrek.

avatar van bloempje24
Noki schreef:

Inderdaad, zakt bij mij ook direct naar 4* vanwege Fast One. Maar komt weer een 0,5* bij voor het sublieme Bathtime. Bathtime: wat mij betreft het meest representatieve Tindersticks nummer. Vol sfeer en een perfect op elkaar ingespeelde band! Ik heb de video even toegevoegd op deze site.

avatar van thetinderstick
bloempje24 schreef:

Ook een van de mooiste teksten ooit:

The trains they run all night,
We could leave everything behind,
Just bring that dress you bought when we first met

I know it's faded darling,
I know it's tattered and worn

But in that dress I could never love you more..

avatar van Ernie Ball
Ben het helemaal eens met het commentaar van Herman. Dit album had een half uur moeten duren, want daarna wordt het echt veel te saai....