The Stills - Oceans Will Rise (2008)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Don't Talk Down (4:12)
  2. Snow in California (3:56)
  3. Snakecharming the Masses (4:25)
  4. Being Here (3:33)
  5. Everything I Build (3:50)
  6. Panic (3:47)
  7. Eastern Europe (3:12)
  8. Hands on Fire (5:01)
  9. Dinosaurs (3:49)
  10. I'm with You (3:26)
  11. Rooibos / Palm Wine Drinkard (5:47)
  12. Statue of Sirens (4:02)
avatar van starsailor
zie al 2 stemmen, maar kan iemand mij vertellen hoe dit album is?
Het eerste was steengoed, de 2e viel zwaar tegen...

avatar van Montorsi
starsailor schreef:
zie al 2 stemmen, maar kan iemand mij vertellen hoe dit album is?
Het eerste was steengoed, de 2e viel zwaar tegen...

ook al heb ik nog niet gestemd, ik vind hem niet fantastisch maar moet hem nog wat vaker draaien voor een definitief oordeel.

avatar van starsailor
Montorsi schreef:

Zelf inmiddels ook al een aantal keer geluisterd en kan gerust constateren dat The Stills weer terug zijn!!! Heerlijk album! Ingezet op 3.5* met groeikans.

Dwangbuis
't Verbaast me dat niet meer mensen The Stills kennen, en dit album in het bijzonder. Oceans Will Rise is een beetje hun tweede jeugd, na dat kwakkelende tweede album - nu ja, 'een beetje' is nogal minnetjes uitgedrukt: de band heeft zelf laten weten dat ze er ontzettend veel zin in hadden tijdens de opnames en dat laten ze ook op de wereld los met de single (Being Here) en een bijbehorend energiek rockalbum. Naar mijn mening spinnen ze telkens de strofes iets te lang uit, maar da's misschien detailkritiek. Als ik van bv. Panic heel erg vrolijk word, is zo'n opmerking overbodig.
Overall fijne plaat, gezellig, aanrader voor hen die wat van Switchfoot of Stereophonics in hun kast hebben staan.

Heerlijk album om naar te luisteren, zeker een aanrader.