The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja (1996)
mijn stem
2,83
(9)
9 stemmen
Japan
Avant-Garde
Label: Membrum Debile Propaganda
- Yasukuni Jinja (Part One) (4:23)
- Yasukuni Jinja (Part Two) (4:26)
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2009, 17:13 uur
Omsk schreef:
The Microphones zijn soms best tof ja. Is dat noise? Kijk aan, dan heb ik een referentiekader .
(quote)
The Microphones zijn soms best tof ja. Is dat noise? Kijk aan, dan heb ik een referentiekader .
Soms zit er wel een stukje noise tussen, einde van the glow pt2 vooral.
sxesven schreef:
Als muziek 'humoristisch' is (lekker vaag begrip verder) hoef je er nog niet luchtig over te doen...
Als muziek 'humoristisch' is (lekker vaag begrip verder) hoef je er nog niet luchtig over te doen...
Dat ik luchtig over dat doe of heb je het niet tegen mij?
Humor in muziek blijft wel iets apart maar goeds dat kan in het humor in muziek topic worden over gepraat en niet hier of anders gaan we weer vreselijk oftopic.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 16:11 uur
Von Helsing schreef:
Vond zijn eerste reactie nogal kinderachtig, that's all.
Vond zijn eerste reactie nogal kinderachtig, that's all.
Moet je voor de grap je eigen eerste reactie eens teruglezen. Dat is niet kinderachtig zeker? Wie de bal kaatst...
0
geplaatst: 17 januari 2010, 22:31 uur
Lekker album. Doet me eraan herinneren dat ik veel te weinig power electronics luister, wat waarschijnlijk komt doordat ik William Bennett niet veel meer dan een schreeuwende malloot vind. Juntaro is natuurlijk net zo goed een schreeuwende malloot, maar dan wel een van de briljantste schreeuwende malloten die er zijn, wat deze release zeer de moete waard maakt.
0
LocoHermano
geplaatst: 9 februari 2010, 10:21 uur
Na de kennismaking met Japanse doerakken als Boris en Les Rallizes Denudes ook maar eens een poging gewaagd bij deze TBS'ers. Dit is voor mij echter een brug te ver. Ik zal niet proberen uit te wijden over de geleverde oorsmeer-noise en waag me niet aan het geven van sterren, want dan loop je de kans uitgemaakt te worden voor zoiets als Arrow-luisteraar en ik ben vandaag al ziek. Wat noise betreft houd ik het maar bij noiserock zoals Sonic Youth. Wel 5 sterren voor de hoes.
0
geplaatst: 16 april 2010, 19:47 uur
Auw, dit doet pijn aan mijn oren. Ik ga hier niet op stemmen, aangezien je albums volledig moet beluisteren voordat je erop stemt, en ik heb allebei de nummers voor 2 minuten geluisterd en toen heb ik mijn oren maar gespaard. Ik snap eerlijk gezegd niet (vergeef me, sxesven ) hoe je dit écht mooi kan vinden. En nee, het is het geruis wat ik hier zo vreselijk vind, maar de vreselijke hoge tonen, gebrek aan structuur en het gegil door de nummers (?) heen. Trouwens: is het nou echt nodig om als artiest op je hoezen ****ende Japanse mannen te zetten?
0
geplaatst: 17 april 2010, 17:12 uur
Als ik je top 10 bekijk vraag ik me ook af hoe je in godsnaam op het idee komt om dit te gaan luisteren Wel leuk dat je het een keer probeert.
Wat is er mooi aan deze plaat? Wel, de pure ziekheid, gestoordheid van de geluidssmurrie die over je wordt uitgegoten. Het riool van de muziek, bij wijze van spreken. Niet iedereen vindt dat mooi, sommigen wel. Ik bijvoorbeeld vind die hoge geluidjes en het gegil door de nummers (?) gewoon erg lekker om te horen
Over de ****ende Japanse mannen: om te zeggen dat ****ende mannen invloed hebben gehad op de Gerogerigegege zou een understatement zijn.
****ende mannen maken een onderdeel uit van de Gero; frontman Juntaro was een nogal gefrustreerde geest en verwerkte dat volop in zijn muziek. Dat maakt zeker een release als Hotel Ultra, maar ook deze plaat, extra indringend.
Wat is er mooi aan deze plaat? Wel, de pure ziekheid, gestoordheid van de geluidssmurrie die over je wordt uitgegoten. Het riool van de muziek, bij wijze van spreken. Niet iedereen vindt dat mooi, sommigen wel. Ik bijvoorbeeld vind die hoge geluidjes en het gegil door de nummers (?) gewoon erg lekker om te horen
Over de ****ende Japanse mannen: om te zeggen dat ****ende mannen invloed hebben gehad op de Gerogerigegege zou een understatement zijn.
****ende mannen maken een onderdeel uit van de Gero; frontman Juntaro was een nogal gefrustreerde geest en verwerkte dat volop in zijn muziek. Dat maakt zeker een release als Hotel Ultra, maar ook deze plaat, extra indringend.
0
geplaatst: 17 april 2010, 22:23 uur
Ik kwam het album tegen via sxesven's top-10 en ik was nieuwsgierig.
0
sxesven
geplaatst: 21 mei 2010, 11:43 uur
Strangeways, kom er maar in... Alweer de vijde Gero-plaat á 0,5*, misschien maar eens accepteren dat het niet je band is?
0
jeko
geplaatst: 21 mei 2010, 14:07 uur
Ja vreemd, waarom zou je na 4 pogingen Gero, die je allemaal kut vind nog een vijfde proberen? In de hoop dat die opeens wel goed zal zijn?
0
geplaatst: 11 april 2011, 18:46 uur
Ik heb side B eens uitgeluisterd (nadat hoi123 me een link had gestuurd en later nog eens uit nieuwsgierigheid). Ik kom tot dezelfde conclusie eigenlijk, ik begrijp, zonder respectloos over te willen komen, niet hoe je dit 'mooi' of 'goed' zou kunnen vinden. Ik hoor alleen herrie, hoge tonen en schreeuwende mannen (sterker nog: dat is het). Op geen enkele manier fijn of mooi te noemen (voor mij). Ik vraag me oprecht af, hoe beleef je deze muziek? Vind je het oprecht 'mooi'? Krijg je kippenvel? Nouja, ik snap het niet zo goed. Wat voor gevoelens wekt dit op bij jullie, dat je dit tot de mooiste platen ooit weet te rekenen (in geval van sxesven).
Dit soort dingen weten altijd mijn interesse te wekken. Ik moet zeggen dat de rit nog wel meeviel, de eerste keer deed het echt bijna pijn aan mijn oren, de tweede keer heb ik het vrij moeiteloos uitgezeten (hoewel ik het niet bepaald mooi vond). Niet dat dit groeimuziek is, ik weet zeker dat dit niks voor mij is en zal dan ook niet snel (waarschijnlijk nooit) meer naar zoiets luisteren maar ik ben gewoon puur benieuwd: hoe beleven de mensen die dit écht mooi vinden het?
EDIT: Ik heb het nog een keer opgezet. Weet niet waarom eigenlijk Misschien moet ik part One ook maar eens luisteren...
EDIT2: Gedaan Anders natuurlijk, maar wel weer hetzelfde: herrie, ruis en rare geluiden. Ik mag nu officieel stemmen Maar dat doe ik niet
Dit soort dingen weten altijd mijn interesse te wekken. Ik moet zeggen dat de rit nog wel meeviel, de eerste keer deed het echt bijna pijn aan mijn oren, de tweede keer heb ik het vrij moeiteloos uitgezeten (hoewel ik het niet bepaald mooi vond). Niet dat dit groeimuziek is, ik weet zeker dat dit niks voor mij is en zal dan ook niet snel (waarschijnlijk nooit) meer naar zoiets luisteren maar ik ben gewoon puur benieuwd: hoe beleven de mensen die dit écht mooi vinden het?
EDIT: Ik heb het nog een keer opgezet. Weet niet waarom eigenlijk Misschien moet ik part One ook maar eens luisteren...
EDIT2: Gedaan Anders natuurlijk, maar wel weer hetzelfde: herrie, ruis en rare geluiden. Ik mag nu officieel stemmen Maar dat doe ik niet
0
bennerd
geplaatst: 3 september 2011, 12:56 uur
Wauw... Dit is nog veel vetter dan ik dacht. Dat gepiep is vrij irritant, maar die scheurnoise is erg lekker.
'Vet', 'gepiep', 'scheurnoise', 'lekker'... Hier is duidelijk een kenner aan het woord.
'Vet', 'gepiep', 'scheurnoise', 'lekker'... Hier is duidelijk een kenner aan het woord.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 17:50 uur
Dit is behoorlijk vet inderdaad. Zou mijn bericht hierboven het liefst weghalen... Aan de andere kant, het was wel hoe ik het in die tijd voelde (minder dan een jaar geleden dus ) en ik kan me dan ook nog precies voorstellen hoe ik me toen voelde.
Inmiddels ben ik iets bekender met dit genre en dat heeft wel geholpen: heerlijke bak teringherrie dit! Moet het nog eens met koptelefoon beluisteren, dan werkt noise altijd nog beter.
Inmiddels ben ik iets bekender met dit genre en dat heeft wel geholpen: heerlijke bak teringherrie dit! Moet het nog eens met koptelefoon beluisteren, dan werkt noise altijd nog beter.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:19 uur
Zó goed vind ik 'm dan ook weer niet, dat ik me erop af zou gaan trekken...
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:20 uur
Dat vinden ze zelf wel.
Leuk om te zien dat je je smaak zo ontwikkeld hebt dat je dit nu wel kan waarderen trouwens.
Leuk om te zien dat je je smaak zo ontwikkeld hebt dat je dit nu wel kan waarderen trouwens.
0
geplaatst: 9 januari 2012, 18:28 uur
Het zit 'm er vooral in hoe je dit beluisterd. Toentertijd was ik echt op zoek naar iets dat me 'raakte', een melodie, emotie (die er trouwens best blijkt in te zitten: die helse schreeuwen ), maakt niet uit, iets dat je als het ware raakt, of leuk laat vinden, of mooi laten vinden, weet ik veel. Zoals je de meeste andere muziek beluisterd. Dat blijkt ook heel duidelijk uit de vraag die ik stel: hoe beleef je dit? Het blijkt dus dat dat niet de juiste inslag is en hoe je dit het beste kunt beleven heb ik ook ontdekt: noise moet je gewoon over je heen laten komen. De algehele sfeer en gestoordheid moet je gewoon beleven. Het is echt een ervaring, dit soort muziek. Voor mij in elk geval Vind het erg lekker in elk geval, deze EP.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 20:35 uur
Hoppa, 4*, dit is vreselijk lekker. Vooral het einde van track 2 is
Wat heeft dit trouwens een achterlijk laag gemiddelde
Wat heeft dit trouwens een achterlijk laag gemiddelde
0
geplaatst: 12 januari 2012, 18:17 uur
niels94 schreef:
Hoppa, 4*, dit is vreselijk lekker. Vooral het einde van track 2 is
Wat heeft dit trouwens een achterlijk laag gemiddelde
Hoppa, 4*, dit is vreselijk lekker. Vooral het einde van track 2 is
Wat heeft dit trouwens een achterlijk laag gemiddelde
Ja, echt verrassend, dat lage gemiddelde. Dit is natuurlijk echt het soort muziek dat praktisch iedereen wel mooi kan vinden, toch ?
0
geplaatst: 12 januari 2012, 18:19 uur
Nee, maar ook niet het soort muziek waarvan ik zou denken dat veel mensen het gaan luisteren, zeker als ze niet van noise houden. Denk ik dan
0
tuktak
geplaatst: 12 januari 2012, 22:17 uur
klinkt als een natte scheet van imca marina. de stukjes vliegen je om de oren, zo te horen met kracht gedeponeerd. bandnaam is ook kut. 3 keer ge achter elkaar, dom gestotter. benieuwd hoe die chinezen het zelf uitspreken, gelogeligegege?
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:26 uur
Ik denk dat de Japanners het gewoon als Gerogerigegege uitspreken... niet heel moeilijk toch?
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:33 uur
niels94 schreef:
Nee, maar ook niet het soort muziek waarvan ik zou denken dat veel mensen het gaan luisteren, zeker als ze niet van noise houden. Denk ik dan
Nee, maar ook niet het soort muziek waarvan ik zou denken dat veel mensen het gaan luisteren, zeker als ze niet van noise houden. Denk ik dan
Nou... mijn gemiddelde loopt de laatste tijd wel erg hard in de richting van de 3,5*. The Gerogerigegegege is in zo'n geval de ideale artiest om in een klein kwartiertje je aantal lage stemmen weer eens wat op te vijzelen
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:33 uur
Een beetje als dgieèrrrodgieèrridgiedgiedgie volgens Google.
Hier kun je het testen (gerogerigegege invullen en van Japans naar Japans vertalen) : http://translate.google.nl/
Hier kun je het testen (gerogerigegege invullen en van Japans naar Japans vertalen) : http://translate.google.nl/
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:35 uur
e = ie, verder niet veel anders dan dat ik het uit zo spreken, toch?
0
bennerd
geplaatst: 14 januari 2012, 17:53 uur
sxesven schreef:
hoe komt dat toch
hoe komt dat toch
Er is een spammer aan het werk geweest. Ik kreeg deze ochtend nog een mail van ene [email protected] met de opmerking dat ik dit Yasukuni Jinja eens een degelijke zwiep moest geven.
Kant A doet me eigenlijk vrij weinig, maar kant B is echt ranzig vet. Heerlijke scheurende brok muziek die me wel degelijk weet weg te blazen.
0
sxesven
geplaatst: 14 januari 2012, 18:29 uur
tuktak schreef:
benieuwd hoe die chinezen het zelf uitspreken
benieuwd hoe die chinezen het zelf uitspreken
wat resources
Juntaro Yamanouchi schreef:
The name "GEROGERIGEGEGE" has nothing to do with 'gay' in Japanese, but comes from vomiting (GERO), diarrhea (GERI), in Japanese, and the letters GEGEGE. I was conscious of a feeling of freedom by choosing this name. But I am very glad if you pronounce it "GERO-GERI-GAY-GAY-GAY". Very good!!!
The name "GEROGERIGEGEGE" has nothing to do with 'gay' in Japanese, but comes from vomiting (GERO), diarrhea (GERI), in Japanese, and the letters GEGEGE. I was conscious of a feeling of freedom by choosing this name. But I am very glad if you pronounce it "GERO-GERI-GAY-GAY-GAY". Very good!!!
ザ・ゲロゲリゲゲゲ
Live on Air TV ASAHI ~Pre Stage @0:27
tevens kantje a
0
tuktak
geplaatst: 15 januari 2012, 11:12 uur
dit ding kost gewoon 85 euro op discogs. voor 10 euro per minuut kan je beter een japanse gaysexliijn bellen
0
sxesven
geplaatst: 15 januari 2012, 22:06 uur
mijn geroverzameling is stiekem mijn oudedagvoorziening jewaits
0
geplaatst: 6 november 2013, 23:23 uur
Ik ga heel eerlijk zijn: soms vraag ik me in retrospect een klein beetje af of ik mezelf niet voor de gek aan het houden was, zeker nu ik dit lang niet meer geluisterd heb. Want kom op: een kleine tien minuten naar structuurloze ruis, gescheur en geschreeuw luisteren... dat kan toch eigenlijk niet plezierig zijn? Of toch niet echt?
Wel dus. En zeker dit werkje, nog altijd mijn noisefavoriet (ook omdat het niet te lang is!). Wat een fantástische geluidstextuur zeg, met name track 1 is daardoor echt genieten. Track 2 blinkt veel meer uit in ziekheid en het geschreeuw (en wederom een heerlijk geluid, het is ergens... knapperig, ofzo ). Weet je wat? Ik maak er 4* van want dit is gewoon echt lekker! Ik word er direct weer enthousiast van
Wel dus. En zeker dit werkje, nog altijd mijn noisefavoriet (ook omdat het niet te lang is!). Wat een fantástische geluidstextuur zeg, met name track 1 is daardoor echt genieten. Track 2 blinkt veel meer uit in ziekheid en het geschreeuw (en wederom een heerlijk geluid, het is ergens... knapperig, ofzo ). Weet je wat? Ik maak er 4* van want dit is gewoon echt lekker! Ik word er direct weer enthousiast van
* denotes required fields.
* denotes required fields.