Dr. John and The Lower 911 - City That Care Forgot (2008)

Rock / Blues
Label: 429

1. Keep on Goin' (4:48)
  2. Time for a Change (2:55)

met Eric Clapton

3. Promises, Promises (3:44)

met Willie Nelson

4. You Might Be Surprised (4:00)
  5. Dream Warrior (4:59)
  6. Black Gold (3:13)
  7. We Gettin' There (5:13)

met Terence Blanchard

8. Stripped Away (3:36)

met Eric Clapton

9. Say Whut? (4:36)
  10. My People Need a Second Line (5:20)
  11. Land Grab (3:58)

met Terence Blanchard

12. City That Care Forgot (5:38)

met Eric Clapton en Ani DiFranco

13. Save Our Wetlands (4:08)
avatar van platedraaier
De "Doctor" is boos. Nu is niets een betere ondergrond vooor een partij goeie blues als boos en verdrietig zijn. De boosheid van Dr.John heeft natuurlijk alles te maken met "Katrina" en als gevolg daarvan de overstroming die daar plaats vond, maar boven al met het gebrek aan hulp daarna. Dr.John en zijn band “the Lower 911" hebben het op deze cd over de nasleep van deze ramp. Verzekeringsmaatschappij die niet betaald, wegen die nog steeds niet begaanbaar zijn en de algehele ellende die in New Orleans nog steeds heerst na deze ramp.

Muzikaal zit het allemaal wel goed, de Doctor heeft ook een aantal gast artiesten zoals: Eric Clapton, Willie Nelson, Terence Blanchard en Ani Defranco die een moppie mee spelen.
Al met al is dit gewoon een lekkere New Orleans blues plaat, zoals Dr.John die al meer dan 40 jaar maakt en de komende jaren hopelijk blijft maken.
En nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk wat meer hulp komt daar in New Orleans.

Father McKenzie
Ik geniet hier momenteel ontzettend van, platedraaier, inderdaad, de "Doctor" is boos en dat kun je horen. De blues, de New Orleansmzuziek eigenlijk (een aparte mix van blues, soul, voodoo...) klinkt alweer geïnspireerd, de drive zit goed vind ik.
Een duet met Willie Nelson vind ik altijd wel lekker!
Ik begrijp de erg kleine aanhang van Dr. John fans hier niet zo best, dit is toch lekker swingende muziek die van alle tijden is?
Leuke plaat, alweer!