John 5 - Requiem (2008)

Label: 60 Cycle Hum

1. Sounds of Impalement (4:16)
  2. Heretic's Fork (3:51)
  3. Noisemaker's Fife (5:23)
  4. Pity Belt (1:36)
  5. Cleansing the Soul (5:40)
  6. The Judas Cradle (4:24)
  7. Pear of Anquish (1:01)
  8. The Lead Sprinkler (5:35)
  9. Scavenger's Daughter (6:45)
  10. Requiem (4:26)
avatar van Leonard91
De nieuwe John 5 blijft, net als zijn voorgangers, een beetje te veel hangen in een veels te snel gespeelde noten die nergens voor dienen. Veel van de metalnummers hebben een countryachtig geluid en sommige nummers (2&3 bijv.) vormen één geheel.
Maar snel spelen heeft niet zo heel veel zin als je alleen maar bepaalde schema's en laddertjes afscheurt zonder er echt iets mee te zeggen. Nummers 8 bijvoorbeeld is gewoon ronduit slecht, we kennen dat soort nummers al van hem alleen zijn ze normaal wat geinspireerder.
Desondanks vind ik het soms nog ongehoord vet klinken. Het rustige Pity Belt dat opbouwt en naadloos overknalt in het begin van Cleansing The Soul (met aanstekelijke riff). Dat er soms wat te veel noten worden gespeeld vergeef ik hem dan graag.
Ondanks het gebrek aan vernieuwing en de soms eentonige solo's toch nog een 3,5*, want er zijn nog steeds genoeg momenten waarin hij opeens wel de juiste noten speelt en alles netjes op zijn plaats valt.