Goldie - Saturnz Return (1998)

Dance
Label: FFRR

1. Mother (1:00:19)

met Diane Charlemagne

2. Truth / The Dream Within (14:52)

met David Bowie

3. Temper, Temper (5:14)

met Noel Gallagher

4. Digital (5:51)

met KRS-One

5. I'll Be There for You (6:57)
  6. Believe (7:09)

7. Dragonfly (16:04)

met Cleveland Watkiss

8. Chico-Death of a Rockstar (7:14)
  9. Letter of Fate (7:54)
  10. Fury - the Origin (6:30)
  11. Crystal Clear (6:53)

12. Demonz (6:03)
avatar van starbright boy
Goldie ging hier behoorlijk op zijn muil. Er zitten nog best een paar aardige nummers tussen, maar het meeste is nauwelijks te pruimen.

avatar van voskat
Disc 2 is al prima (vooral Dragonfly).. maar disc 1 maakt dit zaakje echt een meesterwerk.
Mother: 45 minuten lang.. geen seconde té.

Sietse
dat vind ik eigenlijk het enige nummer dat echt goed is op dit album.

avatar van VanDeGriend
In al die jaren dat ik deze cd heb, nog geen 1x in geslaagd m helemaal te luisteren. Buitengewoon vermoeiende plaat.

Sietse
ik in het begin dat ik hem had wel...nu nooit meer.

avatar van Shelter
Ik vind het wel een redelijk albumpje, gewoon beetje lome drumm n bass en dan niet negatief bedoelt....
Ok Timeless is veel beter, maar ik vind deze niet ondermaats--> 3*

avatar van John Doe
Dragonfly is adembenemend mooi. Precies iets waarvoor ik dit soort albums opzoek. Cd 2 vind ik als geheel ook wel van een goed niveau, op nummer 1 Temper Temper na.

avatar van Ceasar
Als Bowie-fan heb ik deze alleen maar vanwege Truth. Dat vind ik best een redelijk nummer, maar de rest.....

avatar van Psycholamp
Die eerste cd met Mother heb ik maar één keer geluisterd en dat is alweer 10 jaar geleden. Ik ben er niet zo voor om een uur naar één nummer te luisteren. Op de tweede cd staan wel een paar aardige nummers, maar Temper temper kan ik nauwelijks aanhoren. Net een voldoende voor het geheel.

Sietse
En juist net de cd die je niet meer dan eens hebt beluisterd is eigenlijk het mooiste nummer van de cd.

avatar van voskat
Meest miskende plaat van de jaren '90?

misschien wel ja maar toch doe ik um niet weg

avatar van UK-Choonz
De grootse ambities van Goldie zijn natuurlijk alleen maar aan te moedigen. Maar dit was wel heel erg overdreven. Een hoop op dit album daar is gewoon geen doorkomen aan. En dan heb ik het dus vooral over Mother en Truth / The Dream Within. En Temper temper is echt een drama. Die Galagher staat wat te schreeuwen als een ouwe zatlap die geen bier meer krijgt in de kroeg en er ieder moment door de uitsmijter uitgegooid kan worden. Wat bezielde Goldie precies toen hij dat op dit album zette.

Vanaf daar wordt het een stuk beter. De rest van het album is best goed te pruimen. Als hij die drie eerste tracks achterwege had gelaten (of in ieder geval alleen de single versie van Mother erop) dan had de geschiedenis er voor Goldie waarschijnlijk heel anders uitgezien.

avatar van Slowgaze

Interessant artikel is dat, dank voor het delen!

avatar van trebremmit
Ten onder gegaan aan zijn eigen succes, interessant stuk inderdaad.

Ik vind Mother trouwens wel een mooi nummer.

avatar van RogerV
Zonder Mother en Temper Temper was het een stuk beter geweest