Cardopusher - Red Red Blood (2007)

1 stem

Frankrijk
Electronic
Label: Damage

1. 25 Years for Murder (6:08)
  2. Jamaican Tang (5:13)
  3. Blood Splattered (2:13)
lambf
Ha leuk, nog geen bericht van Onderhond bij deze Peace Off release Dan gooi ik het hengeltje wel uit.

25 Years for Murder begint met een typisch lome reggea-sample. De jungle invulling van de sample doet een beetje raar aan, een diepe whhooah uitdieping. En dan laten de breaks en beats zig zien. Nog niet heel duidelijk, want de sample blijft de overhand houden voor even. En dan breekt het moment aan...1:58...De übervettige en scheurende geluid kruist door je bassen alsof ze het spek op je ei willen verslaan. Helaas is dit maar voor eventjes en vervalt het nummer weer in de Reggea sfeeren. rond 3:40 valt het weer met de beats samen, maar helaas maakt het daar niet zo heel veel indruk. Conclusie: Er had wel wat meer gebruik van de vette bassen mogen zijn, want helaas is het nummer nu net iets te loom.

Gelukkig is het volgende nummer beter. Het begint dan wel met reggea, maar gelukkig weten de bassen zich al snel te vermengen met het nummer. Later valt het weg voor een uitgebreide werking van de sample. En wat hoor ik daar, jaja, een typische Rotator schreeuw-sample!:P Gelukkig weet het daarna flink uit te delen met vette bassen en scheurende geluiden. Aan het einde horen we ook nog een paar Hardcore bassen, maar helaas doet ie daar niet mee. Helaas vind ik die vrolijke po-sample net niet helemaal lekker.

En dan het laatste nummer. Hee, die begint heel anders. Erg dreigend en donker nummer, voor Peace Off begrippen dan. Er gebeurd een hele hoop rondom de bassis, die bestaat uit een soort breakbeat dat zich langzaam laat voorttrekken. Doet me in de verte wel wat denken aan het werk van Jason Snell. Alhoewel het wel wat minder donker is en vooral muzikaal uit veel meer vaatjes tapt en zich niet aan een stijl vasthoud. Goede release, maar ik had ook niet anders verwacht.