Todd Rundgren - Anthology (1989)

Alternatieve titel: 1968-1985

Label: Rhino

1. Nazz - Open My Eyes (2:42)
  2. We Gotta Get You a Woman (3:06)
  3. Wailing Wall (3:04)
  4. Be Nice to Me (3:24)
  5. Hello It's Me (3:36)
  6. I Saw the Light (2:58)
  7. It Wouldn't Have Made Any Difference (3:49)
  8. Couldn't I Just Tell You (3:18)
  9. Sometimes I Don't Know What to Feel (4:15)
  10. Just One Victory (4:58)
  11. A Dream Goes on Forever (2:21)
  12. The Last Ride (4:48)
  13. Don't You Ever Learn? (6:06)
  14. Real Man (4:25)
  15. Black and White (4:41)
  16. Love of the Common Man (3:35)
  17. Cliché (4:00)
  18. All the Children Sing (3:08)
  19. Can We Still Be Friends (3:34)
  20. You Cried Wolf (2:31)
  21. Time Heals (3:32)
  22. Compassion (4:43)
  23. Hideaway (4:58)
  24. Bang the Drum All Day (3:35)
  25. Drive (5:26)
  26. Johnee Jingo (3:51)
  27. Something to Fall Back On (4:13)
avatar van titan
titan (crew)
Prima dwarsdoorsnede uit de beste periode van Todd en uitgebracht door Rhino, dan weet je wel dat het goed zit. 4,5*

titan schreef:

Deze zet ik bij op mijn alsmaar groter wordend verlanglijstje.

Ik heb potdorie maar één album van de beste man, en dat vind ik hier niet terug op MuMe :

Het album "With A Twist...", uitgebracht bij Guardian, 1997.

Een erg sfeervolle plaat, met zuiderse en Latin invloeden en ook dito percussie. Misschien kan iemand dat eens toevoegen ?

Haha! 'With a Twist' heb ik ook, grappige compilatie van een eigen herinterpreatie van enkele van zijn nummers. Toch wel met een hele vette knipoog opgenomen. Ik hou 't toch veel liever bij de originelen (ik vraag me dan ook af of 'With a Twist' het waard is tussen zijn andere albums te plaatsen).
Ik raad je zeeeer sterk aan inderdaad een best ofje als deze aan te schaffen. Toevallig kende ik ook eerst wat nummers van 'With a Twist', maar toen ik enkele originele nummers hoorde sloeg ik stijl achterover.

Kjeupa schreef:

Als fan van Robert Palmer kende ik voornamelijk Can We Still Be Friends natuurlijk, en raakte ik geïnteresseerd in de schrijver van zulk een formidabele song...

Maar ik wil deze verzamelaar absoluut. Al vind ik die With A Twist toch een frisklinkend zomerplaatje, en waarom zou die hier niet opgenomen mogen worden op MuMe, ik vind daar absoluut niets mis mee, echt!

Harald
[quote]EVANSHEWSON schreef:

Can We Still Be Friends?

Nee hoor...je moet vooraf jouw mening over vrouwen veranderen of terminste hierover serieus over na denken en dan kunnen we wel samen een biertje drinken. Maar dan wel een belgisch of duits bier

[quote]Harald schreef:

MIjn mening over vrouwen is niet anders dan die over mannen... zit iets over Yoko Ono je ergens dwars, my friend ?

Ik heb immers niets over haar persoontje gezegd, dat zou ik nooit doen, het ging me over haar stem, die ik nu eenmaal niet om aan te horen vind, dat mag toch, veronderstel ik.
En als je een stem niet mooi vindt, nou ja, dan houdt je interesse voor de artiest in kwestie gewoon op, en of dat nou een vrouw of man betreft, dat doet hier verder kompleet niets terzake!

Harald
[quote]EVANSHEWSON schreef:

je begrijpt het niet. Maar goed...next topic.

EVANSHEWSON
Ik heb een lichtjes afwijkende plaat als verzamelaar dan deze;
Ik vond "The Definitive Rock Collection", daarop staan twee keer 15 songs, dus nog iets meer dan hier, maar de meeste songs van deze plaat hier staan eveneens op die compilatie die ik heb.

En verder schijnen hier niet veel mensen deze Rundgren te kennen... ????

Pieter Paal
Hartstikke goede verzamelaar van Todd. Eigenlijk moet iedereen die dit ook mooi vind, alle reguliere albums van Todd Rundgren, Nazz en Utopia gewoon aanschaffen, want hij heeft zoveel moois gemaakt. Samenwerkingsverbanden met en produkties voor anderen (b.v. Meat Loaf) zijn ook heel interessant.

avatar van John Self
Alle songs uit zijn enorme oeuvre. Zijn liedjes dus. Wat een prachtplaat.