Dixie Dregs - What If (1978)

Label: Capricorn

1. Take It Off the Top (4:06)
  2. Odyssey (7:36)
  3. What If (5:03)
  4. Travel Tunes (4:36)
  5. Ice Cakes (4:38)
  6. Little Kids (2:05)
  7. Gina Lola Breakdown (3:59)
  8. Night Meets Light (8:00)
avatar van B.Robertson
Band van de latere Kansas/ Deep purple gitarist Steve Morse. Uitsluitend moeilijke instrumentale muziek wat onder fusion valt. Ingewikkelde ritmes en ontoegankelijke songstructuren kenmerken de nummers. De viool zal wel een Kansas invloedje zijn. Er staan hardrock songs op als Take it off the top en Travel tunes. Gina Lola breakdown heeft wat country, en Night meets light is symfonisch getint. Ice cakes is het meest onnavolgbare nummer en het prachtig opgebouwde Odyssey is het beste. Little kids heeft voortreffelijk samenspel tussen gitaar en viool. De titeltrack is een rustpunt. De bandleden musiceren op topniveau. Steve Morse ken ik van Deep purple. Naar aanleiding daarvan heb ik door de loop van de jaren wat ander werk van hem gekocht.