Dogs Die in Hot Cars - Please Describe Yourself (2004)

Label: V2

1. Godhopping (2:44)
  2. Lounger (3:40)
  3. I Love You 'Cause I Have To (2:47)
  4. Celebrity Sanctum (4:51)
  5. Somewhat Off the Way (3:30)
  6. Apples & Oranges (3:48)
  7. Modern Woman (3:41)
  8. Paul Newman's Eyes (3:26)
  9. Pastimes & Lifestyles (3:41)
  10. Glimpse at the Good Life (3:22)
  11. Please Describe Yourself * (2:48)
  12. Who Shot the Baby? * (2:57)
avatar van Rodenrijck
Ben erg benieuwd naar deze plaat, het optreden bij Music in my head beloofde veel.

Leuk zomers album met duidelijk niks nieuws onder de zon muziek
Dexy's midnight runners, Madness..........., maar ach het speelplezier is er aan af te horen en soms zijn dit soort bandjes vele malen leuker dan alle moeilijk-doenerige vernieuwende bands. Dan maar een sound die we al lang en breed kennen. Zolang ze het maar goed doen nietwaar, en dat doet deze band zeker in mijn ogen.

avatar van titan
titan (crew)
Fijne plaat die mooi aansluit op de huidige tijdsgeest. Wanneer je deze plaat in pakweg 2017 opzet zal je waarschijnlijk iets als "he, dit komt zeker uit 2004" zeggen. Veel namen uit het begin van de jaren '80 komen voorbij (denk aan de bands waar ook Franz Ferdinand de mosterd haalt) zonder dat het als een regelrechte kopie klinkt. 3,5*.

Heerlijke cd waar het plezier echt vanaf spat. Beetje van alles wat en toch een eigen sound er aan geven. Ik ben zeer benieuwd of hij gaat vervelen in de komende weken, want ik heb 't idee dat deze geregeld voorbij komt deze dagen

4* totnogtoe

avatar van Ward
Echt een geweldige plaat. Ik ben er echt verslaafd aan. Liedjes als I love you cause I have to, Lounger en Apples and Oranges kan ik echt 10 x achter elkaar luisteren.

Geweldige plaat inderdaad, de nummers die jij noemt zijn ook mijn favorieten. Ik zou aan het lijstje dan alleen nog het eerste en het laatste nummer toevoegen

avatar van Ward
Die zou ik er ook bij doen, maar ik had geen zin om het halve album op te noemen.

Of het hele album

De referentie die bij Kaiser Chiefs werd gegeven richting dit album is trouwens wel passend

Hebben vrij veel gemeen.

avatar van bonothecat
Ik heb dit album al een tijdje op een cd-tje geparkeerd...nu eindelijk maar eens serieus luisteren. In het kader van Bandhopping

avatar van Ward
Er is geen album dat een grotere lach op mijn gezicht brengt als ik op de fiets zit op weg van school naar huis in de lente.
Het mag dan niet vernieuwend zijn, maar o zo heerlijk.

Ward schreef:

Het mag dan niet vernieuwend zijn, maar o zo heerlijk.

Zo herkenbaar Ik zat laatst ook op de fiets te genieten met een lekker lentezonnetje en deze heerlijk vrolijke muziek op de achtergrond.

avatar van Ward
dit lijkt me een prachtige dag om dit album uit de kast te halen en te genieten van de zon

Dit is gewoon een superblije plaat! Heerlijk! Zie je wel, het hoeft niet allemaal quasi-depressief en moeilijk...

3,5 *

avatar van Ward
Vandaag weer eens geluisterd sinds lange tijd. Dit is toch eigenlijk wel een heel leuk bandje. Ze zijn dan niet zo groot geworden dan de andere Britse bandjes, ze hebben wat mij betreft wel leukere liedjes dan veel van hun genregenoten.
De vergelijking met Kaiser Chiefs zie ik overigens niet zo. Dit album is een lekkere mix van Dexy's Midnight Runners, Madness en XTC. Ben erg benieuwd naar het vervolg die geloof ik bijna af is.

avatar van Pellie
De vergelijking met de Kaiser Chiefs begrijp ik ook niet helemaal. Waarschijnlijk ligt het aan de gare vocalen, die op zich weer een eigen stijltje neer zetten.

Godhopping, Celebrity Sanctum en Pastimes & Lifestyles zijn de uitspringende nummers.

Een lekker plaatje, maar je moet hem niet te vaak luisteren, want je wordt er op den duur helemaal gek van

Paul Newman's Eyes is een fantastische plaat!

avatar van WoNa
Bijna 14 jaar na het laatste bericht hier. Totaal obscuur, dat is wel duidelijk. Wat heb ik deze plaat veel gespeeld midden jaren 00 en wat ben ik hem sindsdien uit het oog verloren.

Na 7e nummer hield het voor mij wel altijd een beetje op, waardoor het album geen perfecte score krijgt. De eerste nummers allemaal zonder meer wel. Een groot feest. De drie openers zijn zelfs onovertroffen te noemen.

Na Franz Ferdinand was dit de tweede, nieuwe band in 2004 die het goed bij mij deed. De overtreffende trap kwam in 2006 met Artic Monkeys.

Van Dog Die In Hot Cars heb ik daarna nooit meer iets vernomen. Er blijkt, lees ik op MuMe een tweede album uit 2008 te zijn. Dat is dan geheel langs me heen gegaan. Ik heb de band ook nooit live zien spelen. Die andere twee in dit bericht zeker wel. Misschien jammer, maar het was leuk zoals het was. Dat neemt niemand me meer af. Voor korte tijd een uniek bandje, met een leuk, opvallend, springerig geluid.

avatar van WoNa
Gisteravond maar weer eens opgezet. Dat was lang geleden. De eerste songs kon ik allemaal meezingen, daarna werden herinneringen opgehaald. Wat bleek 'Celebrity Sanctum' is beter dan 'Lounger'. Correctie hierboven en de plaat wordt helemaal niet zwakker na nummer 6, 7. 'Paul Newman's Eyes' is een prachtig nummer en wat er nakomt is prima. Een halve * omhoog dus.

Wat me direct opviel, is hoe vrolijk het allemaal klinkt. Het springt, het jubelt, het leven wordt gevierd. Onbegrijpelijk eigenlijk dat ik hierna nooit meer iets van deze band heb vernomen en dat deze plaat niet breder is opgepakt, want in alles had het dit verdient. Erger is wellicht dat ik plaat zelf zeker 10 jaar niet heb gespeeld. Gewoon verdwenen in die enorme collectie en altijd met nieuwe dingen bezig. Gisteren was een mooie dag derhalve vanwege het spelen van deze plaat.