No Alternative (1993)

Alternatieve titel: A Red Hot Production

Label: Arista

1. Matthew Sweet - Superdeformed (4:00)
  2. Buffalo Tom - For All to See (3:36)
  3. Soul Asylum - Sexual Healing (4:45)
  4. Urge Overkill - Take a Walk (4:39)
  5. American Music Club - All Your Jeans Were Too Tight (3:34)
  6. Goo Goo Dolls - Bitch (3:17)

met Lance Diamond

7. Pavement - Unseen Power of the Picket Fence (3:54)
  8. Smashing Pumpkins - Glynis (4:53)
  9. Bob Mould - Can't Fight It (3:49)
  10. Sarah McLachlan - Hold On (4:24)
  11. Soundgarden - Show Me (2:49)
  12. Straitjacket Fits - Brittle (3:25)
  13. Barbara Manning - Joed Out (3:52)

met San Francisco Seals

14. The Verlaines - Heavy 33 (4:22)
  15. Uncle Tupelo - Effigy (6:00)
  16. Beastie Boys - It's the New Style (2:21)

met DJ Hurricane

17. The Breeders - Iris (3:44)
  18. Patti Smith - Memorial Tribute (3:34)
  19. Nirvana - Verse Chorus Verse (3:25)
  20. Sonic Youth - Burning Spear *
  21. Jonathan Richman - Hot Nights [Live] *
Ik meen de eerste uit de lange reeks "Red Hot" cd's. De opbrengsten gingen grotendeels naar de bestrijding van Aids. Veel genres zijn vertegenwoordigd in deze serie en in dit geval dus de alternatieve rock-scene van die tijd (1993).
Dat levert een goede verzamelaar op met artiesten als Bob Mould, Urge Overkill, Beastie Boys, Soundgarden en natuurlijk Smashing Pumpkins, die één van hun mooiste nummers inleverden voor dit album: Glynis.

avatar van starbright boy
aERodynamIC schreef:

Ik meen de eerste uit de lange reeks "Red Hot" cd's.

NMee, de eerste was Red, Hot and Blue. Met Cole Porter-covers.

starbright boy schreef:

NMee, de eerste was Red, Hot and Blue. Met Cole Porter-covers.

Ja, inderdaad Vandaar al mijn toevoeging "ik meen".
Die Cole Porter-cover cd ken ik ook nog wel, de rest niet.

Staat hier ook geen nummer van Nirvana op als verborgen track?

avatar van marcel2
Klopt! Er staan 19 nummers op de cd. Track 19 is de verborgen Nirvana song "Sappy" ook wel "Verse Chorus Verse" genoemd.

Jeugdsentiment.

Glynis is trouwens één van de beste Pumpkin-nummers.

Inderdaad geen alternatief, deze verzamelaar is het net niet.

avatar van kaztor
Typisch het soort cd-tje dat je met een big smile op je gezicht uit een uitverkoopbak vist.

avatar van dj maus
Alleen al de aanschaf waard voor het briljante Pavement-nummer.

"Some bands I like to name check,
And one of them is REM,
Classic songs with a long history
Southern boys just like you and me."

Maar ook de bijdragen van Matthew Sweet, Urge Overkill, Soundgardeb en Uncle Tupelo (een Creedence-cover) mogen er zijn.

avatar van SirNoodle
toch een mooie verzamelaar, glynis is 1 van de beter songs van smashing pumpkins, dat nummer van Pavement is ook echt goed, en Bob mould met 'can't fight it' is voor mij echt fantastisch. Geweldig goed nummer, volgens mij ook alleen maar op die verzamelaar verkrijgbaar.

avatar van Ducoz
Smashing Pumpkins!

Dit na jaren weer eens gedraaid. Urge Overkill en the Smashing Pumpkins zijn wat mij betreft de echte parels. Bob Mould, American Music Club, Buffalo Tom, the Breeders en Barbara Manning mogen er ook wel zijn. Soul Asylum komy met een tenenkrommende cover en ook Goo goo dolls weet me weinig te boeien. Aardig, het was voor het goede doel, maar meer ook niet.

avatar van Juveniles
voor mij was dit indertijd een regelrechte opening naar zoveel moois op muzikaal gebied (mijn buren indertijd kan ik beter nog steeds niet tegengekomen) staat nog steeds fier overeind, zowel uit nostalgisch oogpunt als uit muzikaal hoorstrelende insteek. Take a walk!